014959
krasnal-2

Zajęcia zdalne – wtorek

wiewiorka

Zajęcia zdalne – wtorek

1. Niespodzianki
CELE OGÓLNE: kształtowanie sprawności językowej; doskonalenie umiejętności matematycznych i myślenia logicznego; kształtowanie percepcji słuchowej; wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami; kształtowanie sprawności fizycznej – doskonalenie szybkości i skoczności, kształtowanie prawidłowych postaw we współzawodnictwie.

 

I CZĘŚĆ DNIA
„Pudło z gwiazdkami” – zabawa dydaktyczna. N. przygotowuje gwiazdki w czterech kolorach: pięć białych, sześć niebieskich, cztery złote, pięć srebrnych. Wszystkie gwiazdki wkłada do pudełka i miesza. Następnie prosi dzieci, aby zrobiły porządek i podzieliły gwiazdki według kolorów. Gdy dzieci dokonają już klasyfikacji, wówczas N. zadaje pytania: Ile jest gwiazdek białych?; Ile jest gwiazdek niebieskich?; Ile jest gwiazdek złotych?; Ile jest gwiazdek srebrnych?;
Powiedzcie, których gwiazdek jest tyle samo.; Jak można to sprawdzić? (np. łączenie w pary lub przeliczanie po jednym); Powiedzcie, których gwiazdek jest najwięcej.; O ile więcej niż…; Jak można to sprawdzić?; Powiedzcie, których gwiazdek jest najmniej.; O ile mniej niż…?; Jak można to sprawdzić?; Kto umie policzyć wszystkie gwiazdki? – N. może w tym momencie pomóc w prawidłowym przeliczeniu gwiazdek. Po zabawie N. wraz z dziećmi dekoruje salę gwiazdkami.

 

Z czym kojarzą się wam gwiazdki?” – rozmowa nawiązująca do świąt Bożego Narodzenia.
Wszystkie odpowiedzi są dobre. Jeżeli dzieci nie wymienią świąt Bożego Narodzenia, wówczas N. je naprowadza.

 

„Co kojarzy się wam ze świętami Bożego Narodzenia?” – zabawa słownikowa, burza mózgów. N. na tablicy zapisuje piktogramami wszystkie odpowiedzi dzieci na zadany temat.
N. nie ocenia, wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Każde dziecko może rozwinąć swoją wypowiedź, umotywować.
„Co by było, gdyby…?”. N. prosi dzieci, aby wcieliły się w rolę Świętego Mikołaja. Zadaje dzieciom pytanie: Co zrobiłoby każde z was, gdyby było Świętym Mikołajem?. Dzieci odpowiadają w formie rysunków. Omawiają swoje prace, a N. wiesza je na wcześniej przygotowanym drzewku pomysłów. kartki, kredki, karton z narysowanym drzewem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content