014959
krasnal-2

Zajęcia zdalne – Poniedziałek

wiewiorka

Zajęcia zdalne – Poniedziałek

CELE OGÓLNE: rozwijanie słownika czynnego dziecka o czasowniki: dzwoni, strąca liście, szarpie, podrzuca, kołuje, ucieka, wraca, gra, zdmuchnie, śmieje się, rozwichrza; kształtowanie umiejętności improwizacji ruchowej i plastycznej – ilustrowanie nastroju i tempa muzyki; wdrażanie do wybierania ubrań odpowiednich do pogody

“Lubię wiatr jesienny
Walenty Jarecki


“Lubię wiatr jesienny, kiedy w sadzie dzwoni,
Gdy strąca pod nogi liście z grusz, jabłoni,
Gdy latawcem szarpie, odrzuca, kołuje,
Ucieka i wraca – to tam jest, to tu jest,
Gdy liściom do tańca zagra na podwórku,
A liście szeleszczą i kręcą się w kółko,
Gdy mi zdmuchnie z głowy mój szkolny berecik,
Gdy się ze mnie śmieje ten jesienny wietrzyk,
Włosy mi rozwichrzy, suchy liść w nie wplecie…
Lubię wiatr jesienny – lubię wiatr i jesień”

 

Tworzenie listy wyrazów: dzwoni, strąca liście, szarpie, podrzuca, kołuje, ucieka i wraca, gra, zdmuchnie z głowy berecik, śmieje się, rozwichrza włosy.


„Jesienny wiatr” – zabawa z elementami dramy. N. przygotowuje kartony z symbolami czynności wiatru z wiersza: dzwoni, strąca liście, szarpie, podrzuca, kołuje, ucieka i wraca, gra, zdmuchnie z głowy berecik, śmieje się, wichrzy włosy. Dzieci losują symbole. Przez chwilę zastanawiają się, jak można pokazać czynności, a następnie demonstrują je przy muzyce spokojnej, ale pogodnej, wesołej.

 

“Zawody wiatrów” – zabawa ruchowa. Dzieci z kolorowymi wstążkami poruszają się przy
muzyce (instrumentalna wersja piosenki Jesienny deszcz).
np.: Żółte koła! – dzieci szukają w sali przedmiotów odpowiadających tym cechom. Za każdy przedmiot dziecko-wiatr dostaje punkt. Wygrywa to dziecko, które zbierze największą liczbę

„To, co lubi jesienna pogoda” – praca plastyczna inspirowana muzyką (Marsz Turecki).
Dzieci do muzyki marszowej, rytmicznej rysują na kartonie linie ukośne różnymi kolorami. Potem wycinają z gazet elementy krajobrazu, np. drzewa, rośliny, ryby, rzekę i naklejają je na wcześniej pomalowanym kartonie.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content