014959
krasnal-2

Zadania z gimnastyki korekcyjnej.

wiewiorka

Zadania z gimnastyki korekcyjnej.

Ćwiczenie ogólnorozwojowe. 

Woreczkowe ósemki

Cel: kształtowanie koordynacji oko-ręka oraz obustronnej koordynacji ruchowej, doskonalenie planowania ruchowego, ćwiczenie naprzemienności ruchu.

Co jest potrzebne: woreczek lub piłeczka.

Przebieg ćwiczenia: dziecko przekłada woreczek pod kolanami po ósemce. Woreczek trzymany w prawej ręce przekładany jest pod kolanem od zewnętrznej strony, następnie odbiera go ręka lewa od strony wewnętrznej i powtarza czynność od strony lewej.

Należy zwrócić uwagę: czy dziecko zatrzymuje ruch i zastanawia się, co ma wykonać dalej, czyli ruch nie jest zautomatyzowany-może to wskazywać na problemy z planowaniem ruchowym.

Przekładanki

Cel: doskonalenie umiejętności przekraczania linii środka ciała.

Co jest potrzebne: woreczek lub piłeczka.

Przebieg ćwiczenia: dziecko leży na plecach, nogi ma ugięte w kolanach, stopy ustawione przy pośladkach. W jednej ręce trzyma woreczek i przekłada go z jednej strony ciała na drugą.

Należy zwrócić uwagę: czy dziecko nie skręca tułowia podczas tej czynności – jeśli tak, świadczyć to może o trudności w przekraczaniu linii środka ciała, w swobodnym wykonywaniu ruchów, co przekłada się np. na wydajność i jakość ruchu podczas pisania.

Rzuć, klaśnij, złap

Cel: kształtowanie koordynacji oko-ręka.

Co jest potrzebne: piłeczka lub woreczek.

Przebieg ćwiczenia: dziecko podrzuca i łapie swoją piłeczkę. Następnie w utrudnionej wersji zadania – dziecko po podrzuceniu piłeczki klaszcze w ręce i znowu ją łapie. Możemy stopniowo utrudniać ćwiczenie, np. dwa klaśnięcia w ręce, następnie klaśnięcie w ręce i uda.

Należy zwrócić uwagę: czy dziecko ma problemy z wykonywaniem tego zadania w wersji podstawowej-jeśli tak, może mieć m.in. kłopoty z pisaniem.

Zbieranie woreczków – taczki

Cel: wzmacnianie mięśni obręczy barkowej oraz mięśni grzbietu i szyi, przekraczanie linii środka ciała.

Co jest potrzebne: woreczki.

Przebieg ćwiczenia: dzieci dobierają się w pary. Jedno z dzieci chwyta drugie za biodra, ustawiając się między jego nogami, podnosi jego nogi i w ten sposób razem poruszają się. Trzymane dziecko, wędrując na rękach, zbiera woreczki i zanosi je w wyznaczone wcześniej miejsce.

Należy zwrócić uwagę: czy dziecko jest w stanie wędrować na rękach-jeśli nie, może mieć znacznie obniżoną siłę mięśniową obręczy barkowej, co będzie utrudniało prawidłowy rozwój małej motoryki.

Chodzimy jak krab

Cel: kształtowanie obustronnej koordynacji ruchowej, wzmacnianie górnej obręczy barkowej.

Co jest potrzebne: piłeczki.

Przebieg ćwiczenia: dziecko chodzi po sali, naśladując ruch kraba-siadając na podłodze, następnie unosi tułów, podpierając się rękami z tyłu, nogi ma zgięte w kolanach. Na nogach trzyma piłeczkę. Porusza się tak, żeby piłeczka nie spadła.

Należy zwrócić uwagę: czy dziecko ma trudność w poruszaniu się w takiej pozycji-jeśli tak, może to świadczyć o osłabionej sile mięśniowej obręczy barkowej oraz mięśni posturalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *