014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 7 kwietnia.

wiewiorka

Zadania na wtorek 7 kwietnia.

Dzisiaj zapoznanie z wyglądem litery f F – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na przykładzie wyrazów farby i Franek.

I 6-latki.
Ćwiczenia zielone – co widzicie na ilustracji? Olek i Ada malują pisanki . Używają do tego farb .


1 / Wyraz- farby- podzielcie na sylaby (policz), potem na głoski(policz). To samo z wyrazem Franek.


2/ Ułóżcie schemat z białych kartoników – tyle kartoników , ile sylab. Następnie tyle kartoników , ile głosek. To samo z wyrazem Franek.


3/ Z czerwonych i niebieskich kartoników budujecie model obu wyrazów. Wymawiacie kolejno każdą głoskę –głośno. Każda kolejna głoska , to jeden kartonik –odpowiedniego koloru. Pamiętacie: samogłoski –czerwony; spółgłoski-niebieski.


4/ Na stronie 58(60) ćwiczeń zielonych. – popatrzcie na napisane litery drukowane i pisane. Rodzice lub Wy napiszcie obie litery na kartoniku ( -? – niebieskim). Następnie umieszczacie je pod modelami. Możecie uzupełnić pozostałe znane już Wam litery.


5/ Wymieńcie kilka wyrazów z głoska f na początku, na końcu i w środku.
Kiedy używamy wielkiej litery ? …………. Brawo!
Kiedy nigdy nie użyjemy liter wielkich?…. w środku i na końcu!!!! Brawo.
Jak wymawiamy głoski w trakcie głoskowania ?………krótko!!!!! Brawo.

 

II Teraz robicie zadania ze str. 58-61(60-63) z ćwiczeń zielonych. Spróbujcie czytać samodzielnie!

 

III 5-latki.
Ćwiczenia różowe str. 67(69).
1/ opiszcie obrazek
2/podajcie pierwsza głoskę w wyrazie farby i w nazwach rysunków
3/rysujcie po śladach i pokolorujcie
4/zaznaczcie litery f, F w wyrazach
5/ podajcie kilka wyrazów z głoską f na początku.

 

IV Koszyczek wielkanocny możecie zrobić z kubka po margarynie lub lodach, wiaderka po serku, kobiałce po malinach. Potrzebny jest klej w tubie, krepa w kilku kolorach- jeden też może być. Z rolki krepy odciąć ( bez rozwijania) 2,5 – 3 cm kawałek i ponacinać do połowy( nie więcej)w niewielkich odstępach. Teraz oklejać stopniowo , zaczynając od góry rozwiniętym paskiem. Za każdym obrotem powtarzać klejenie – części nie postrzępionej. Warstwy powinny być nakładane w miarę blisko. Po oklejeniu – zostawić do wyschnięcia. Potem „nastroszyć” delikatnie pociągając dłonią do dołu kubka. Trochę skomplikowanie brzmi, ale jest dosyć proste. Im więcej kolorowych warstw, tym ładniejszy koszyczek. Można okręcić paskiem krepy pasek tekturki i przypiąć (zszywaczem)jako pałączek. To tylko propozycja – dzieci 6-letnie powinny dać radę.
Na tej samej zasadzie można wykonać palemkę do koszyczka okręcając gęsto dwa sklejone patyki do szaszłyków. Jednak potrzebny jest klej w tubce!!!.


Jutro będziemy ćwiczyć liczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *