014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 24 marca

wiewiorka

Zadania na wtorek 24 marca

Drodzy Rodzice, kochane Słoneczka 🙂

Dzisiaj poznamy literę Ł, ł.

1. Zagadka:
Ma to narzędzie dość długi trzonek,
by móc wygodnie kopać zagonek,
blachę stalową płaską i gładką,
żeby je wbijać w piach było łatwo. (łopata)

 

2. Prosimy dziecko, żeby powiedziało, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu “łopata”.
* Prosimy dziecko, żeby wymeniło kilka wyrazów, w których głoska “ł” jest na poczatku (np. łuk, łyżka, łodyga, Łukasz,…)
* na końcu wyrazu (np. Paweł, brał, spał, stół,…)
* w środku wyrazu (np. cały, południe, piła, złoty,…)

 

3. Pokazujemy dziecku literę “Ł ł” (nie mam możliwości wpisania litery w powiększeniu- po wklejeniu na stronę natychmiast zmniejsza się i nie ma opcji powiększenia… Musicie Państwo sami powiększyć litery). Powinny być dość duże.

Ł ł
* Do czego podobna jest mała litera “ł”?
* A do czego podobna jest wielka litera “Ł”?

 

4. Układanie z gotowych liter wyrazów “łopata” i “łuk” (oni umieją sami).
Następnie układamy samogłoski i spółgłoski (też umieją). Prosimy, żeby podzieliło te wyrazy na sylaby, nazwało te sylaby, ilość sylab oznaczamy długimi białymi „cegiełkami” (też umieją)
Jak to dokładnie robić, opisałam Państwu w rozdziale „Edukacja domowa- ogólne wskazówki” Pamiętajmy o krótkim wymawianiu głosek!!!

 

5. Pora na pracę w książkach– podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy o nowej literze 🙂
* 6-latki- zielona książka, s. 46- 49 (dla drukarki s. 48- 51)
* 5-latki- różowa książka, s. 62 (dla drukarki s. 64)
http://www.mac.pl/publikacje

 

6. Zadanie dla chętnych- praca plastyczna 🙂
Narysuj na kartce świeczką, lub białą kredką olejną coś, co jest na łące- kwiaty, zwierzęta, może słońce,… Potem pomaluj kartkę rozwodnionymi farbami- wesołymi, wiosennymi barwami.
Powodzenia 🙂

Przyślijcie zdjęcie prac na nasz przedszkolny adres 🙂

p9@poznan.interklasa.pl

 

Pani Magda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *