014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 23 czerwca.

wiewiorka

Zadania na wtorek 23 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Dzisiaj zajmiemy się tym, co można zrobić z puszek 🙂

 

1. Przeprowadzanie doświadczenia z magnesem.

Potrzebne: magnesy (sztabkowy, w kształcie podkowy, okrągły, ozdobny na lodówkę…), metalowe i plastikowe łyżeczki, szklane przedmioty np. słoiczki; metalowe przykrywki, drewniane klocki.

Rodzic wyjaśnia, że istnieją magnesy w różnym kształcie i pokazuje je dziecku. Następnie prosi, aby dziecko pobawiło się nimi w dowolny sposób – np. dotykało magnesy różnymi stronami, przykładało magnes do kolejnych przedmiotów, obserwując, co się będzie działo. Dziecko próbuje samodzielnie sformułować wniosek, że magnes przyciąga przedmioty metalowe, a innych nie.

 

2. Określanie cech puszek.

Potrzebne: puszki różniące się wielkością, kształtem i kolorem.

Rodzic pokazuje dziecku kolejno puszki i pyta, z czego są zrobione i po czym dziecko to poznało. Następnie dziecko opowiada, czym się różnią między sobą poszczególne puszki.

 

3. Określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw.

Potrzebne: dwie puszki, miska z bardzo ciepłą wodą, butelka plastikowa, szklana, drewniany klocek.

Dziecko dotyka puszki. Określa jej temperaturę poprzez dotykanie rękoma lub przyłożenie do policzka. Jeśli puszka się nagrzeje, trzeba wymienić ją na inną lub szybko schłodzić. Następnie Rodzic zanurza puszkę w misce z bardzo ciepłą wodą. Dziecko ponownie określa jej temperaturę i zastanawia się, kiedy metale są ciepłe, a kiedy zimne. Następnie Rodzic pokazuje pozostałe tworzywa, a dziecko zastanawia się, czy któreś z nich ma właściwości takie, jak metal (np. przewodnictwo cieplne).

Zebranie informacji dotyczących metali. Pytanie końcowe:

Jaki kolor najczęściej mają metale?

Czy mają zapach?

Do czego można wykorzystać metale?

Gdzie spotykamy metale?

Wniosek końcowy, powinien brzmieć tak, że metale nie mają zapachu i szybko się nagrzewają (przewodzą ciepło).

 

4. Tworzenie z puszek pojemnika na kredki.

Potrzebne: mała (najlepiej jednobarwna) puszka, papier samoprzylepny, nożyczki. Zabezpieczamy brzeg puszki żeby nie pociął dziecku ręki, np oblepiając od środka kolorową taśmą. Dziecko ozdabia puszkę w dowolny sposób (np. papierowymi figurami geometrycznymi, papierem w określonym kolorze) lub wybrany przez siebie.

 

5. Zabawa rozwijająca celność “Strąć puszkę”.

Ustawiamy w odległości kilku kroków puszkę, lub coś innego, np plastikowy kubek, foremkę do piasku. Dziecko z odległości kilku kroków próbuje rzucając małą piłeczką strącić puszkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content