014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 2 czerwca.

wiewiorka

Zadania na wtorek 2 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Dzisiaj porozmawiamy sobie o emocjach oraz o … ważeniu 🙂

1. Posłuchajcie piosenki pt. “Dziwni goście”.

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje,

że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje,

tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą,

smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora,

czy nie czas.

E e e emocje,

czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy

i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

 

Rozmowa na temat piosenki.

O czym jest ta piosenka?

Co oznacza słowo: emocje?

O jakich emocjach jest mowa w piosence?

Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

 

2. Zabawa ruchowa- gdy Rodzic klaszcze (gra na czymś) szybko- dziecko podskakuje wesoło, gdy klaszcze (gra) powoli- chodzi jak smutne dziecko. Zabawie towarzyszy odpowiednia mimika twarzy 🙂

 

3. Zabawa badawcza: “Co jest cięższe, a co lżejsze?”

Przygotowujemy wagę szalkową. Jesli nie mamy, można zrobić sobie “wagę”. W tym celu przygotowujemy: kij (np. od mopa), 3 kawałki sznurka, 2 jednakowe siatki foliowe (mogą być cienkie), taśmę klejącą. Wyznaczamy środek kija (nie tylko wizualnie, czy przez zmierzenie, musi być równowaga między jednym a drugim końcem), zawiązujemy na nim na środku kawałek sznurka i przyklejamy taśmą (żeby się nie przesuwał). Na końcach kija przyklejamy taśmą siatki foliowe tak, żeby dało się do nich coś wkładać. Powinno działać 🙂

 

Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej. Rodzic przygotowuje klocki i misia, mówi, że będą porównywać wagę (masę) misia i klocków.

Pierwsza sytuacja. Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – tyle klocków, żeby były lżejsze, niż miś − Co jest cięższe? Po czym to poznałeś? − Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

Druga sytuacja. Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – tyle klocków, żeby równoważyły masę misia. − Co jest cięższe? Co jest lżejsze? − Po czym poznałeś, że (np.) cztery klocki ważą tyle co miś?

Trzecia sytuacja. Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – tyle klocków, zeby były cięższe, niż miś. − Co jest cięższe? Po czym to poznałeś? − Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

 

Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, waga szalkowa. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

 

4. Zabawa ruchowa “Waga”. Dziecko staje w parze z Rodzicem lub rodzeństwem. Podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady

 

5. Karta pracy, cz. 4, s. 55.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

 

6. Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichovej.

Narysuj po śladzie, pokoloruj lub dorysuj coś 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content