014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 19 maja.

wiewiorka

Zadania na wtorek 19 maja.

Dzisiaj zajmiemy się łąką i… sześcianem 🙂

 

1. Ćwiczenia w liczeniu
Rodzic rysuje na kartce- parami obok siebie (to nie musi być arcydzieło, wystarczy prosty rysunek schematyczny):
– 6 żabek i 6 motyli
– 8 mrówek i 7 biedronek
– 9 kwiatków i 10 listków
Dziecko przelicza, podpisuje ilość cyframi, stawia miedzy liczbami (nie miedzy rysunkami, tylko między liczbami) znaki < > =

 

2. Poznajemy sześcian.
Rysujemy dziecku na kartce kwadrat (równy, przy użyciu linijki!). Dziecko określa, ile on ma kątów i ścian, ocenia czy wszystkie ściany są tej samej długości, czy różnej (jeśli “na oko” oceni, że różnej, mierzymy kawałkiem sznurka- przykładamy sznurek do jednej ze ścian, odcinamy taki kawałek, jaka długa jest ściana, przykładamy ten kawałek do każdej ze ścian po kolei) ).

Pokazujemy dziecku kilka sześcianów (dla przypomnienia- to po prostu “kostka” mająca wszystkie ściany- kwadraty równe). Mogą to być różnej wielkości klocki, pudełka,… byle były sześcianami. Dziecko liczy ściany, określa ich kształt. Układa sześciany w kolejności od najmniejszego do największego. Mówimy dziecku nazwę tej bryły- sześcian. Jak sadzicie, dlaczego tak się nazywa?  Ponieważ ma sześć ścian 🙂

 

3. Zabawa ruchowa z kostką.
Przygotowujemy zwykłą kostkę od gry planszowej. Rzucamy nią, a dziecko wykonuje tyle skoków, przysiadów, tupnęć, obrotów, kroków, pompek, klaśnięć, … ile wskazała kostka.

 

4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Dziecko rzuca kostką do gry. Odczytuje ilość “oczek”, a następnie podaje liczbę o 1 wiekszą lub mniejszą, niż ilość wyrzuconych oczek (na zmianę, raz większą, raz mniejszą).

 

5. Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań- “Prawda, czy fałsz?”
Jeśli zdanie jest prawdziwe, dziecko klaszcze, jeśli fałszywe- macha rękami.
− Konik polny w wodzie gra.
− Żaba dwie nogi ma.
− Biedroneczki są w kropeczki.
− Motyle mają ciepłe czapeczki.
− Stokrotka jest czerwona.
− Ważka jest większa niż wrona…
(można wymyślić swoje)

 

6. Zabawa z elementem dramy “Kalambury”.
Dziecko na zmianę z rodzeństwem i Rodzicami pokazuje ruchem (bez wydawania odgłosów) jakieś zwierzę, które można spotkać na łące. Reszta rodziny odgaduje. Jeśli nikomu nie uda się zgadnąć (czekamy około 5 odpowiedzi), prosimy o ujawnienie, co to było.

 

7.Karta pracy cz. 4, s. 39.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

Karta pracy, cz. 4, s. 40.
Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.


Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

 

8. Ćwiczenie grafomotoryczne.
Hmmm, na naszej łące mamy niezwykłego gościa. Takie zwierzę na polskiej łące??? Ciekawe, jak on się tam dostał? Narysujcie po śladzie, potem pokolorujcie. A może to wcale nie jest to zwierzę, jakie widzę? Kto mnie zaskoczy pomysłem, co to jest? Dorysujcie coś, żeby to nie był słoń 🙂 Czekam na zdjęcia Waszych prac 🙂

******************

Zadanie dla chętnych 🙂

Kolorowanka “Łąka w maju”.
Potrzebna wyprawka: karta L, kredki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *