014959
krasnal-2

Zadania na wtorek 18 maja.

wiewiorka

Zadania na wtorek 18 maja.

Poniedziałek 18 maja

Kochane Słoneczka 🙂

Naszym nowym tematem jest “Łąka w maju”. Na dworze jest już tak pięknie i wiosennie, że po prostu inny temat nie pasowałby! Szkoda, że nie mogę Was zaprosić do mnie- zobaczyliśbyście tak piękne widoki, że aż oczy się śmieją! Wiecie, czy jestem otoczona? Dmuchawcami!!! Są ich chyba setki! Jakis ptaszek śpiewa na drzewie obok mojego domu. Cudo 🙂

Ale teraz bierzemy się do pracy.

1. Posłuchajcie piosenki “Wiosna na łące”.

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…

Dziecko tańczy w rytm muzyki, możemy zrobić koncert- gramy razem z dzieckiem na domowych instrumentach- np. stukamy klockami, łyżkami, szumimy czymś, dzwonimy, klaszczemy,…


2. Posłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Zabawa w chowanego.
Książka (s. 74–77).
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html

Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa i stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego. – Jeden, dwa, trzy… – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła. – Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie. Po chwili wykrzyknęła radośnie: – Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza! Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód. Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście roślin łąkowych  tak samo zielone jak żabka. „To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny. O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka. – Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany – ucieszyła się z odkrycia. – I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny. „Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego. – Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki” – pomyślała. Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę. – Jest! Widzę cię, motylku! Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła – tysiące podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem? Z pewnością nie. – Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili. – Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciąż są na łące. Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć  żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego czy żabki od zielonych liści. – To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka i konik polny. – Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów. – Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też. Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka. Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki. Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu. – Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choć małe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i… znikła. A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?

Rozmowa na temat opowiadania.
− W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
− Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
− Co to jest barwa ochronna?

Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.


3. Spacer po mieszkaniu w poszukiwaniu rzeczy, które też mają “ubarwienie ochronne”, czyli leżą, stoja,… w miejscu, gdzie bardzo trudno je zauważyć, np biała kartka na prześcieradle, mała zabawka na wzorzystym dywanie,…


4. Dzieci czytają tekst umieszczony pod ilustracjami w książce na stronach 74- 77 (5-latkom mogą przeczytać rodzice).


5. Zabawa ruchowa “Żabie zabawy”. Na hasło Żabki skaczą, dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło Żabki pływają, wykonuje ruchy pełzania z szeroko rozstawionymi nogami.


6. Karty pray (fioletowe) cz. 4, s. 38.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Słuchanie opowiadania rodzica o cyklu rozwojowym motyla. Dla ułtywienie złączam filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg
Numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb). Oglądanie zdjęć motyli (poszukajcie ich proszę, drodzy Rodzice w internecie).

7. Praca plastyczna “Majowa łąka”.
wyprawka, karta 23, karta z naklejkami (też jest w teczce) nożyczki, klej.
Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji. Przyklejanie wiosennych kwiatów-naklejek według instrukcji (od największych do najmniejszych).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content