014959
krasnal-2

Zadania na poniedziałek 4 maja.

wiewiorka

Zadania na poniedziałek 4 maja.

Kochane Słoneczka, rozpoczynamy nowy temat- “Moja miejscowość, mój region”.


1. Posłuchajcie piosenki pt. “Najpiękniejsze miejsce świata”. CD. 2

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

(Drodzy Rodzice, poproszę o informację mailową, jeśli nie da się otwierać linku do muzyki)

Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.

Ref. A ja mieszkam właśnie tu,
tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam,
każdą drogę tu i tam.
jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!

2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.

Ref.: A ja mieszkam…

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje.

Ref.: A ja mieszkam…


2. Zabawa ruchowa. Potrzebna będzie apaszka, może być długa wstążka, na przykład na patyku lub dłuższy pasek bibuły.
Włączamy ponownie nagranie piosenki. Dziecko tańczy w dowolny sposób z apaszką/ wstążką. Czyli taniec kreatywny 🙂


3. Wskazywanie różnic między miasteczkiem, a dużym miastem.

Czytamy dziecku wiersz Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby “Małe miasteczko”.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko.
Wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.

Pokazujemy dziecku zdjęcia małego i dużego miasta. (Jest to potrzebne, gdyż na podstawie samego wiersza nie wyobrazi sobie wyglądu małego miasta tym bardziej, że nawet jeśli kiedyś w takim było, pewnie i tak słabo pamięta. Dzieci w tym wieku potrzebują jeszcze do myślenia konkretu 🙂

(małe miasteczko)

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=kBdmgd%2bC&id=02049B035B998A5336678C0544CDACF8B5B500E3&thid=OIP.kBdmgd-Cr7dNBt3qZJhQfAAAAA&mediaurl=https%3a%2f%2fst.depositphotos.com%2f2310373%2f4106%2fi%2f450%2fdepositphotos_41067495-stock-photo-small-town-in-southern-poland.jpg&exph=299&expw=450&q=ma%c5%82e+miasteczko+film&simid=608007965376972281&selectedIndex=2

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=RC1%2b%2flbZ&id=7DCE702709699545F9BAD0E773986DF1DB31E0C1&thid=OIP.RC1-_lbZgKw4798T8kWyKQERDk&mediaurl=https%3a%2f%2fst2.depositphotos.com%2f5029487%2f7437%2fi%2f950%2fdepositphotos_74372891-stock-photo-small-town-usa.jpg&exph=855&expw=1024&q=ma%c5%82e+miasteczko+film&simid=608055081108966981&selectedIndex=12

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=zvUgUyZG&id=E9E4A973B23C17D306F98BF29514B9E7EDDEC36B&thid=OIP.zvUgUyZG4p3tvF_Yb-QYQAHaE9&mediaurl=http%3a%2f%2fbi.gazeta.pl%2fim%2f4%2f9855%2fz9855044IER%2cStare-Miasto-w-Warszawie–W-czasie-Powstania-Warsz.jpg&exph=669&expw=1000&q=ma%c5%82e+miasteczko+a+miasto&simid=608024994931608704&selectedIndex=95

(duże miasto)

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=UgEl42yt&id=A43001617844A2D0AAE2EA5CBEBE1917D56B7ED8&thid=OIP.UgEl42ytjpfdXVcoyprkcwHaEK&mediaurl=https%3a%2f%2fcdn.pixabay.com%2fphoto%2f2014%2f02%2f21%2f18%2f09%2fmanhattan-271453_960_720.jpg&exph=539&expw=960&q=duze+miasto+&simid=608006831476965705&selectedIndex=9

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=zZ3cdoKO&id=3DE132FF3E05A8D575C1823CB94EDC96B6F70EC6&thid=OIP.zZ3cdoKOL7_vtfXOWa38wwHaEZ&mediaurl=https%3a%2f%2fupload.wikimedia.org%2fwikipedia%2fcommons%2fthumb%2fc%2fc0%2f%25C5%259Aciana_Wschodnia_z_Palacu_Kultury.jpg%2f1200px-%25C5%259Aciana_Wschodnia_z_Palacu_Kultury.jpg&exph=713&expw=1200&q=Warszawa+&simid=607998649579078992&selectedIndex=111

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=OYYj5pfY&id=BD9052C436AD2C13D89FC2149B9484CDB3050410&thid=OIP.OYYj5pfYtUaeORZ-wM8tFwHaE8&mediaurl=https%3a%2f%2fupload.wikimedia.org%2fwikipedia%2fcommons%2fthumb%2f0%2f06%2fUlica_Wo%25C5%2582oska_w_Warszawie_2019.jpg%2f1200px-Ulica_Wo%25C5%2582oska_w_Warszawie_2019.jpg&exph=801&expw=1200&q=Warszawa+&simid=608000638155948859&selectedIndex=134

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=QchYMNL9&id=88E75916F0C19033E08632886A41BDD2D8D017CD&thid=OIP.QchYMNL9TXIZ9rxd-c4SUQHaFj&mediaurl=https%3a%2f%2fupload.wikimedia.org%2fwikipedia%2fcommons%2fthumb%2f8%2f8a%2fPlac_zawiszy_w_warszawie.jpg%2f1200px-Plac_zawiszy_w_warszawie.jpg&exph=900&expw=1200&q=Warszawa+&simid=608016671261722224&selectedIndex=143

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=2gjP85WG&id=762AF4E777C9CA7AC0263769D8375089060558D0&thid=OIP.2gjP85WGRurpz3osc4_GmAHaE8&mediaurl=http%3a%2f%2fbi.gazeta.pl%2fim%2f19%2fca%2fce%2fz13552153Q%2cKorek-na-warszawskiej-Ochocie.jpg&exph=414&expw=620&q=korek+miejski&simid=608008721303997936&selectedIndex=1

Pytamy dziecko:
– Jakie jest małe miasteczko? (np. spokojne, jest dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…)
– Jakie jest duże miasto? (np. jest dużo hałasu, smog, rozmaite pojazdy, dużo ludzi, korki na ulicach, ale też łatwiejszy dostęp do instytucji kulturalnych, np. kina, do specjalistycznych przychodni i sklepów …)
Dziecko podaje określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica, nakłaniamy do wypowiedzi całym zdaniem.


4. Zabawa ruchowa “Spacer krętą uliczką” (potrzebna jest nieprzeźroczysta apaszka do zawiązania oczu).
Rodzic zawiązuje oczy dziecku i prowadzi je po “krętych ulicach miasta”, czyli po domu/ mieszkaniu (wykluczamy schody, wysokie progi i inne rzeczy, o które można się potknąć lub wpaść na nie!!!). Podajemy słownie instrukcje z wykorzystaniem określeń kierunków, np. idź 3 kroku do przodu, obróć się w lewo, idź 4 kroki, obróć się w prawo, …. Można na zakończenie “spaceru” doprowadzić dziecko do jakiegoś przedmiotu w domu (np. stołu, jego biurka, szafki na buty,…) i kazać mu z zawiązanymi nadal oczami odgadnąć na podstawie dotyku, co to jest.

5. Karta pracy (fioletowa) cz. 4, s. 20 (flipbook s. 22).

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Dziecko rysuje szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie. Następnie nakleja w ramce widokówkę, zdjęcie albo rysuje ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysuje po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

6. Praca plastyczna- dla chętnych 🙂
Zrób z Mamą albo Tatą domek z pudełka, np. po syropie. Nie znalazłam niestety żadnego filmu instruktażowego, dlatego wiele będzie zależało od kreatywności całej Rodziny 🙂 Zamieszczam tylko zdjęcie, jak to może wyglądać- na początku oklejamy pudełko papierem, potem naklejamy lub rysujemy okna i drzwi, można wyciąć drzwi, żeby sie otwierały, tak samo okiennice, domek może mieć płaski lub spadzisty dach, można mu dokleić balkon z szufladki od pudełka po zapałkach, można wokół niego nawet zrobić ogród i płot, lub psią budę 🙂 A może to będzie wysoki wieżowiec z długiego pudełka, np. po paście do zębów? 🙂

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=Ohgjejb8&id=E43F82C30FA5745794B172D177FF737FB6AFD538&thid=OIP.Ohgjejb80HxjEMWY-ACUCAHaE1&mediaurl=http%3a%2f%2fmedia3.handmadecharlotte.com%2fwp-content%2fuploads%2f2012%2f01%2f1-cardboard-towns.jpg&exph=327&expw=500&q=domek+z+pude%c5%82ka+po+syropie&simid=608047981609551166&selectedIndex=319

Powodzenia!!!

Czekam na Wasze zdjęcia domków!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content