014959
krasnal-2

Zadania na poniedziałek 30 marca

wiewiorka

Zadania na poniedziałek 30 marca

PONIEDZIAŁEK 30 MARCA 2020

Dziś zadaje Pani Mirka 🙂

Drodzy Rodzice, pamiętajcie, że przy szukaniu kart pracy w książkach (do wydruku lub obejrzenia)  musicie do podanej strony dodać 2 (w wersji elektronicznej jest nieco inna numeracja, czyli jeśli podana jest s. 57, to otwieracie 59)

Przypominam link do kart pracy

http://www.mac.pl/publikacje

 


Dzień Dobry!

Każdy z Was już zna nazwy pór roku (wymienić) i wie po czym je rozpoznajemy( spróbujcie wymienić najbardziej charakterystyczne cechy każdej pory roku). Teraz przypomnimy sobie co wiemy o wiośnie.


Rodzice przeczytają Wam opowiadanie pt. Ozimina (Agata Widzowska) –uważnie słuchajcie, bo potem obejrzycie ilustracje z książki Nowe przygody Olka i Ady ze str. 54-57 i odnajdziecie na nich wszystko o czym słyszeliście w opowiadaniu. Spróbujecie o tym opowiedzieć – mówiąc całymi zdaniami. Na koniec razem z Rodzicami lub sami przeczytajcie teksty na ilustracjach .


A teraz proszę spróbować wymienić jak najwięcej oznak wiosny……………
Najważniejsze to : dłuższe dni, kiełkuje trawa, na drzewach i krzewach pojawiają się pąki i kwiaty oraz liście, wyrastają kwiaty wiosenne, robi się cieplej – słońce mocniej grzeje, powracają ptaki, wszystkie ptaki zakładają gniazda, by złożyć jajka; rodzą się młode zwierzęta.


Chwila na ćw. oddechowe z ruchem : dmuchacie na piórko w powietrzu , ugniatacie kulkę z papieru i przesuwacie ją po stole oddechem.


Wyrastają wiosenne kwiaty. Te pierwsze to przebiśniegi – bo przebijają spod śniegu ( w tym roku miały bardzo łatwo – śniegu nie było ). Potem pojawiają się inne : zawilce, krokusy, sasanki, przylaszczki, pierwiosnki, stokrotki.


Jak wyglądają- popatrzcie na s. 58 -59 Kart Pracy nr3 (KP3- fioletowa). Przeczytajcie ich nazwy w ramkach, spróbujcie opisać jak wyglądają. Jeśli to możliwe, pokolorujcie rysunki i rysujcie po śladzie.

Na s.57 KP3 możecie uzupełnić brakujące elementy sasanki oraz opowiedzieć, jak wyrasta i czego potrzebuje by rosnąć( każda roślina – nie tylko ta).
Pamiętajcie, że te niektóre z tych kwiatków są pod ochroną ( nie wolno ich zrywać pod groźbą kary, bo są zagrożone wyginięciem ).


Zabawa ruchowa: Kwiatek rośnie !
Przykucasz- głowę wtulasz w ramiona-podnosisz głowę –potem powoli się prostujesz i wstajesz z wyciągniętymi rękoma . Dobrze jeśli ktoś będzie klaskał coraz głośniej i coraz szybciej .


Zabawa ze słowami. Nazwy kwiatów wiosennych : PRZEBIŚNIEG, ZAWILEC, KROKUS, SASANKA ,STOKROTKA podzielcie na sylaby i je policzcie; podzielcie na głoski i też je policzcie. Macie już kartoniki do sylab i głosek oraz z literami , więc ułóżcie z nich wyrazy. Pamiętajcie o samogłoskach i spółgłoskach ( 6-latki).


Zabawa RYMY : szukamy rymów do wyrazów : wiosna-sosna , krokus-, sasanka-, skowronek- , mama- , malina- , trawa- itd.


Dyktando graficzne . Na kartce papieru rysujecie wg poleceń:
W prawym górnym rogu – słońce; -od lewego górnego rogu trzy chmurki obok siebie; – w lewym dolnym rogu dwa krzewy; w prawym dolnym rogu –cztery kwiaty ; – na środku kartki domek; – z lewej strony domku drzewo; -nad domem dwa ptaki; – z prawej strony domu płotek; – na płotku kotka.


Jutro pomówimy o ptakach ,które powróciły; przyjrzymy się temu, co robią na wiosnę oraz wprowadzimy literę j J.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content