014959
krasnal-2

Zadania na poniedziałek 22 czerwca.

wiewiorka

Zadania na poniedziałek 22 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Rozpoczynamy dzisiaj ostatni temat. To projekt edukacyjny “Zabawki ekologiczne”.

 

1. Oglądanie zawartości “Skrzyni Skarbów”.

Zawartośc: gazeta, zeszyt, szklana butelka po napoju, zakrętka do butelki, worek foliowy, zabrudzony papier… Nie muszą być w skrzyni 😉

Rodzic pokazuje po kolei te przedmioty.Dziecko mówi, co to jest i z jakiego materiału jest to zrobione (papier, szkło, plastik itp.). Przedmioty można zastąpić obrazkami.

 

2. Ćwiczenie słuchowe Gdzie słychać sprzątanie?

Potrzebne: gazeta, szklana butelka, przepaska do zasłonięcia oczu.

Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie ustawia się w wybranym miejscu sali i zgniata gazetę lub stuka palcami w butelkę. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk sprzątania. Dziecko może także określić kierunek, z którego dochodzi dźwięk używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni (np. z mojej prawej strony).

 

3. Wprowadzenie tematu związanego z ekologią na podstawie wiersza Igora Sikiryckiego Sznurek Jurka.

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisku.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka,

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jakie śmieci znalazły się na boisku?

– Dlaczego ktoś je wyrzucił?

– Gdzie należy wyrzucać śmieci?

 

4. Zabawa orientacyjno-porządkowa Nie widać…

Potrzebne: kolorowa apaszka.

Dziecko biega swobodnie po pokoju z apaszką. Na jedno klaśnięcie Rodzica, przykuca i zakrywa się chustką – tak, aby nie było go widać. Po kilku sekundach wraca do biegu. Na dwia klaśnięcia staje i powiewa apaszką nad głową. Powtarzamy cykl kilka razy, warto robić “zmyłki”, czyli nie robić dokładnie na przemian, tylko np po jednym klaśnięciu znów jedno.

 

5. Tworzenie siatki pytań na temat ekologii.

Potrzebne: kartka papieru, flamastry w kilku kolorach.

Na kartce na górze piszemy “ekologiczne”, a następnie zadajemy dziecku pytania:

Co to jest ekologia?

Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?

Co chciałbyś/ chciałabyś wiedzieć o ekologicznych przedmiotach?

Odpowiedzi zapisujemy wszystkie, bez oceniania.

 

6. Tworzenie ekoobrazka ze starych gazet.

Potrzebne: stare gazety (kolorowe i zwykłe, najlepiej bez obrazków), klej, kartka z bloku.

Dziecko wydziera palcami fragmenty gazet, nakleja je na kartkę tak, żeby powstał obrazek. Nie chodzi o wydarcie np gotowego obrazka kwiatka i naklejenie go, ale wydziera z kolorowych fragmentów gazety żółty kawałek jako środek kwiata, potem z innego koloru po kolei płatki,… Oczywiście kwiatek jest tu tylko przykładem, można zrobić, co się chce 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *