014959
krasnal-2

Zadania na poniedziałek 15 czerwca.

wiewiorka

Zadania na poniedziałek 15 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Rozpoczynamy nastepny temat- Pożegnania nadszedł czas.

Oj, prawda!

A dzisiaj porozmawiamy sobie o… pocieszajkach dla maluchów 😉

 

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Pocieszajki dla maluchów.

Książka (s. 86–89).

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach. Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki: – O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech. Hopsa, w lewo! Hopsa, w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się, misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz! Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały: – Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole! Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić. – Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi. – Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała. – A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada. – Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. – Mnie też! – I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia. – Kwadraty – dokończyła Ada. – Tak! Kwadraty! – I co jeszcze? – Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć. – I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada. – A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię. – Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę. – I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec! – Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji. – Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę. Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni. – Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama. – Zostawiłam pudełko z pocieszajkami. – A co to są pocieszajki? – To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej. – To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła. – Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

Co przygotowali młodsi koledzy?

Co robiły Ada i Kasia?

Kogo pożegnała Ada?

Co to były pocieszajki Ady?

Gdzie je zostawiła?

 

2. Zabawa ruchowa – Po muszli ślimaka.

Dziecko siada na podłodze z wyprostowanymi nogami; przesuwa się do przodu, nie uginając nóg i nie pomagając sobie rękami. Przesuwa się po linii przypominającej kształt muszli ślimaka- spirali.

 

3. Ćwiczenia w książce. Książka (s. 86–89).

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html

6-latki i chetne 5-latki czytają samodzielnie, pozostałym 5-latkom czytają Rodzice.

 

4. Masaż pleców. Dziecko dobiera się w parę z rodzeństwem lub Rodzicem. Jedna osoba z pary klęka, podpierając się rękami o podłogę, pozwalając głowie swobodnie zwisać. Druga osoba staje z boku i także klęka, ale pozostaje wyprostowana, z wolnymi rękami. Nie rozmawiamy ze sobą. Osoba klęcząca prosto kładzie ostrożnie ręce na plecach partnera i wykonuje masaż (klepie, głaszcze, stuka…). Po chwili następuje zmiana ról.

 

5. Karta pracy, cz. 4, s. 72.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html

Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.

 

6. Obrazek o lecie.

Oglądanie reprodukcji malarskich- wyprawka, reprodukcje malarskie: Claude`a Moneta Stogi siana w Giverny; Olega Sumarokova Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży. Dziecko ogląda reprodukcje, określa, z jaką porą roku się kojarzą i dlaczego.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html

Przygotowujemy: kartkę A5 (połowa kartki od drukarki), kredki lub farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, mogą być pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier- jedna technika do wyboru.

Wykonanie na kartkach formatu A5 obrazka o lecie (wybraną techniką), naklejanie na większą, kolorową kartkę. Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru. Podpisanie się, samodzielnie lub z pomocą Rodzica, z tyłu obrazka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *