014959
krasnal-2

Zadania na pierwszy tydzień nauki domowej.

wiewiorka

Zadania na pierwszy tydzień nauki domowej.

Drodzy Rodzice 🙂

Pora na konkretne zadania do wykonania. To tylko propozycja, pewnie będziecie mieli sporo własnych pomysłów, jak poszerzyć wiedzę dzieci 🙂
W poprzednim tygodniu, który zakończyliśmy już we wtorek zdążyliśmy poznać literę „U u”. Dzieci poznały jej wygląd, nauczyły się ją pisać.

Tematem poprzedniego tygodnia były zwierzęta naszych pól, łąk i lasów.
Tematem tego tygodnia jest marcowa pogoda.
W następnym tygodniu mieliśmy rozmawiać o marcowym przebudzeniu, czyli oznakach wiosny.
Tematy te są bardzo pokrewne, ale postaram się podzielić je na fragmenty 🙂

No to zaczynamy 🙂
ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL, ŁĄK I LASÓW.

1. Poznajemy literę „C c”.
Tak w skrócie (w przedszkolu robimy to w bardziej rozbudowany sposób).

* Prosimy dziecko, żeby wymieniło nam kilka wyrazów, w których:
głoska C jest na początku (np. papier, puma, Patrycja)
głoska C jest na końcu wyrazu (np. palec, zając, malec)
głoska C jest w środku wyrazu (np. słońce, piwnica, Łucja)
Gdy tylko mówimy, pisownia nie musi być zgodna z wymową, mogą być dwuznaki, pułapki orograficzne.

* Pokazujemy dziecku literę C c.

C c
Prosimy, żeby powiedziało, do czego jest podobna (z rzeczy z otoczenia, np. banan, odwrócony uśmiech,..)

* układamy z dzieckiem z gotowych liter wyrazy „cebula” i „cytryna” (oni umieją, układają sami, my ewentualnie tylko pomagamy)
Następnie układamy samogłoski i spółgłoski (też umieją). Prosimy, żeby podzieliło te wyrazy na sylaby, nazwało te sylaby, ilość sylab oznaczamy długimi białymi „cegiełkami” (też umieją)
Jak to dokładnie robić, opisałam Państwu w rozdziale „Edukacja domowa- ogólne wskazówki”

* Dziecko próbuje napisać tę literę w dużej liniaturze, ołówkiem. Zwracamy uwagę na kierunek pisania- z góry na dół, bez odrywania reki. Skopiowałam Państwu do wydruku gotową kartę pracy. Ma tylko jeden błąd- proszę po wydrukowaniu ołówkiem narysować linię, do której mają dochodzić małe litery (liniatura powinna składać się z trzech linii).
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/c-nauka-literek.pdf

DACIE RADĘ, TO NIE JEST TRUDNE!

2. Włączamy dzieciom filmy edukacyjne na temat zwierząt pól, lasów i łąk.

Bardzo ładny film o lesie!
https://www.bing.com/videos/search?q=zwierz%c4%99t+lasu+film+edukacyjny&view=detail&mid=3A25AB0D5CE62DBD9BFA3A25AB0D5CE62DBD9BFA&FORM=VIRE

Ładny animowany film o zwierzętach lasu, w nim odgłosy zwierząt!
https://www.bing.com/videos/search?q=zwierz%c4%99t+lasu+film+edukacyjny&qs=n&sp=-1&pq=zwierz%c4%99t+lasu+film+edukacyjny&sc=0-29&sk=&cvid=FFDE0BD5CEC143A28B93AE9007320D45&ru=%2fsearch%3fq%3dzwierz%25C4%2599t%2blasu%2bfilm%2bedukacyjny%26qs%3dn%26form%3dQBRE%26sp%3d-1%26pq%3dzwierz%25C4%2599t%2blasu%2bfilm%2bedukacyjny%26sc%3d0-29%26sk%3d%26cvid%3dFFDE0BD5CEC143A28B93AE9007320D45&view=detail&mmscn=vwrc&mid=7B2F5AC7298A338476B47B2F5AC7298A338476B4&FORM=WRVORC

Zaśpiewajmy razem piosenkę o jagódkach- jest na początku filmu. Zagrajmy ją na domowych instrumentach, klaszczmy i tańczmy.


Spodobała mi się seria filmów o wędrówkach skrzata Borówki.

pole
https://www.bing.com/videos/search?q=skrzat+bor%c3%b3wka+pole&view=detail&mid=83604883433140F5B71983604883433140F5B719&FORM=VIRE

łąka
https://www.bing.com/videos/search?q=skrzat+bor%c3%b3wka+pole&mkt=pl-pl&httpsmsn=1&msnews=1&plvar=0&refig=0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f&sp=1&qs=HS&pq=sk&sk=PRES1&sc=8-2&cvid=0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f&cc=PL&setlang=pl-PL&ru=%2fsearch%3fq%3dskrzat%2bbor%25C3%25B3wka%2bpole%26form%3dEDGSPH%26mkt%3dpl-pl%26httpsmsn%3d1%26msnews%3d1%26plvar%3d0%26refig%3d0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f%26sp%3d1%26qs%3dHS%26pq%3dsk%26sk%3dPRES1%26sc%3d8-2%26cvid%3d0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f%26cc%3dPL%26setlang%3dpl-PL&view=detail&mmscn=vwrc&mid=697A4870EA58E96F74CC697A4870EA58E96F74CC&FORM=WRVORC

las
https://www.bing.com/videos/search?q=skrzat+bor%c3%b3wka+pole&mkt=pl-pl&httpsmsn=1&msnews=1&plvar=0&refig=0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f&sp=1&qs=HS&pq=sk&sk=PRES1&sc=8-2&cvid=0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f&cc=PL&setlang=pl-PL&ru=%2fsearch%3fq%3dskrzat%2bbor%25C3%25B3wka%2bpole%26form%3dEDGSPH%26mkt%3dpl-pl%26httpsmsn%3d1%26msnews%3d1%26plvar%3d0%26refig%3d0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f%26sp%3d1%26qs%3dHS%26pq%3dsk%26sk%3dPRES1%26sc%3d8-2%26cvid%3d0f79c36410744ebd8a9944ec9e03160f%26cc%3dPL%26setlang%3dpl-PL&view=detail&mmscn=vwrc&mid=9DEF4EA0663BCC4A2C3A9DEF4EA0663BCC4A2C3A&FORM=WRVORC

Warto oglądać z dzieckiem, wyjaśniać to, co wiemy, a w filmie nie zostało powiedziane.

Inne dobre filmy:

Pszczoła Kaja opowie nam o życiu w ulu
cz. 1
https://www.bing.com/videos/search?q=pszczo%c5%82a+Kaja&qs=n&sp=-1&pq=pszczo%c5%82a+kaja&sc=8-13&sk=&cvid=90E5307BE5D845CBA79536070A18DD82&ru=%2fsearch%3fq%3dpszczo%25C5%2582a%2bKaja%26qs%3dn%26form%3dQBRE%26sp%3d-1%26pq%3dpszczo%25C5%2582a%2bkaja%26sc%3d8-13%26sk%3d%26cvid%3d90E5307BE5D845CBA79536070A18DD82&view=detail&mmscn=vwrc&mid=41E2C6E4DEB86EB9A07141E2C6E4DEB86EB9A071&FORM=WRVORC

cz. 2
https://www.bing.com/videos/search?q=pszczo%c5%82a+Kaja&qs=n&sp=-1&pq=pszczo%c5%82a+kaja&sc=8-13&sk=&cvid=90E5307BE5D845CBA79536070A18DD82&ru=%2fsearch%3fq%3dpszczo%25C5%2582a%2bKaja%26qs%3dn%26form%3dQBRE%26sp%3d-1%26pq%3dpszczo%25C5%2582a%2bkaja%26sc%3d8-13%26sk%3d%26cvid%3d90E5307BE5D845CBA79536070A18DD82&view=detail&mmscn=vwrc&mid=20A9B339CF126270CC9120A9B339CF126270CC91&FORM=WRVORC
z tego filmu- początek, do opowiadań pszczelarza.
https://www.bing.com/videos/search?q=pszczo%c5%82y+film+edukacyjny&view=detail&mid=A2CAFF0EF027C7785556A2CAFF0EF027C7785556&FORM=VIRE

3. Liczymy zwierzęta.
Opowiedzmy, że np., były 3 sarny, przyszło jeszcze 6 saren, ile było razem? Niech dziecko ułoży z gotowych cyfr i znaków równanie. (Jak to dokładnie zrobić, opisałam Państwu w rozdziale „Edukacja domowa- ogólne wskazówki”). Potem niech z tych 9 saren 2 uciekną przed wilkiem. Tak samo układamy równanie. Układa dziecko, my tylko pomagamy jeśli trzeba.

4. Nie może się obyć bez pracy plastycznej 🙂
Nakłońmy dziecko, żeby narysował, namalowało, ulepiło z plasteliny, zrobiło z pudełka lub rolki od papieru toaletowego zwierzę lub zwierzęta lasu, pól lub łąk. Można zrobić składany w harmonijkę łańcuch choinkowy (lub taki z ogniwek, dzieci umieją), dokleić głowę i.. jest wąż lub dżdżownica 🙂 W załączeniu zdjęcie- wąż mojej córki i dżdżownica ze starych rajstop 🙂

Powodzenia 🙂
Pani Magda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *