014959
krasnal-2

Zadania na piątek 5 czerwca.

wiewiorka

Zadania na piątek 5 czerwca.

Moje drogie Słoneczka 🙂

Dzisiaj zajmiemy się uczuciami 🙂

1. Zabawa “Lustro emocjonalne”.

Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje i stany (radość, smutek, strach, znudzenie, zmęczenie, złość) a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

2. Zabawa z wykorzystaniem kostki mimicznej.

Kostka mimiczna (to chyba ta karta I z wyprawki, którą wczoraj mieliśmy wykorzystać jako pacynki… )

Dziecko ogląda kostkę mimiczną, nazywa emocje przedstawione na obrazkach buzi.

Rodzic pyta:

Kiedy się złościmy? (Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).

Kiedy się smucimy? (Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).

Kiedy się boimy? (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).

Kiedy się cieszymy? (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).

Kiedy się wstydzimy? (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).

Kiedy zazdrościmy? (Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość lub smutek, możemy czuć jedno i drugie).

Dziecko siedzi naprzeciw Rodzica. Rzuca kostką mimiczną, lub wybiera metodą losowania jeden obrazek. Nie pokazuje, co wskazała kostka, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzic naśladuje minę, jaką przedstawiło dziecko, i nazywa związaną z nią emocję. Potem zamiana ról.

 

3. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk “Moje uczucia”.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

Rozmowa na temat tekstu.

Co mieszka w sercu?

Czy zawsze jest nam wesoło?

Czy zdarza się, że coś cię smuci?

Czy zdarza się, że coś cię złości?

Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że każde złe przeżycia mijają i znów może być dobrze- po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

4. Karta pracy, cz. 4, s. 59

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

 

5. Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dziecko, i tego, co je smuci.

Potrzebna kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki.

Po lewej stronie kartki (chmurka) dziecko rysuje to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je cieszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *