014959
krasnal-2

Zadania na piątek 3 kwietnia.

wiewiorka

Zadania na piątek 3 kwietnia.

SĄSIAD SZPAK.
I Zaczynamy od zadań w KP3(fiolet.) ze str.69(71) : rysowanie po śladach drogi ptaków do ich pisklęcia oraz oglądanie piór ptaków i odczytywanie ich nazw.

II Wracamy do naszej Czytanki Nowe przygody Olka i Ady (na okładce dzieci na łące) – str.56-57(czyli 58-59). Obejrzyjcie obie ilustracje, a potem wysłuchajcie opowiadania pt. “Sąsiad szpak”.

Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować. Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał. – Na kogo dzwonisz? – spytał. – Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada. – Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek. Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić. – Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy. – Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął. Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy. Rozglądał się na wszystkie strony. Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi, i przefrunął do budki. – Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek. – Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek. – Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada. – Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków. – Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek. – Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła do obserwatorów pracowitego szpaczka.
– Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę. – Stara się – zauważyła Ada. Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku! Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum? – Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować różne głosy – przypomniał im dziadek, ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt. Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem: – Kradną mój rower! Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie, rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady. Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek… milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie. – Miau – miauknął jak kot i odleciał. – „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia. Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego. – Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki. Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?


Następnie odpowiedzcie na pytania :
-dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła ?
-kogo przedstawił dzieciom ich dziadek?
-gdzie założył gniazdo szpak?
-co potrafi szpak?
-dlaczego Ada myślała, że skradziono jej rower?
-kto naśladował dźwięk dzwonka?
-jak pożegnał się szpak?
Wróćmy do ilustracji w Czytance . Jeszcze raz obejrzyjcie ilustracje i spróbujcie opowiedzieć jak wygląda wiosna w ogrodzie dziadka. Jakie oznaki wiosny tam widzicie. Teraz 6latki przeczytają teksty w ramkach( 5latki słuchają Rodzica albo same próbują ). Poproście Rodziców aby wyszukali w internecie zdjęcia szpaka . A może macie w domu Atlas ptaków lub książki o ptakach.

 

III Po odpoczynku zróbcie ćwiczenia grafomotoryczne ze str. 71(73) oraz ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość wzrokową ze strony poprzedniej( czyli której?) ………

 

IV – Ułóżcie zdania z wyrazami : wiosna , lato, kwiecień, wróbelek, krokusy, żabka.


V – Zabawa Pociąg głoskowy – kolejny wyraz rozpoczyna się ostatnią głoską poprzedniego . Rodzic mówi szpak – Wy wyraz na głoskę k. 1/ rower – robot. 2/ trawa – ananas 3/ sok-kran itd. Im więcej osób –tym lepiej.


-VI Jeśli macie kredki pastele lub chociaż świecowe – bardzo ładne prace powstają , gdy używamy ich, rysując bokiem kredki ( po zdjęciu papierka). Prowadzimy kredkę bokiem , ale w jednym kierunku ( np. ukośnie, pionowo, poziomo , w kółko). Długość kredek może być różna. Nie muszą być nowe. Potem włączamy drugi lub trzeci kolor . Każdy wzór na innej kartce. Powstaną tapety z których możecie wycinać dowolne elementy do swojego obrazka . ŁĄKA – chmurki z trzech odcieni niebieskiego rysowane ukośnie, trawa z trzech odcieni zielonego rysowane pionowo , kwiatki z pomarańczowego i żółtego rysowanego koliście. I nakleić na kartkę. Prawdopodobnie Wasze Mamy będą znały tę technikę , bo nie jest nowa.!!!! Powodzenia
Jeśli będziecie mieli ochotę , to możecie zrobić zaległe ćwiczenia ze str. 60(62) i 61(63) Z KP#( fiolet).


Miłego weekendu !!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content