014959
krasnal-2

Zadania na piątek 27 marca

wiewiorka

Zadania na piątek 27 marca

Kochane Słoneczka 🙂

Dziś będą zajęcia matematyczne.

1. Najpierw powiedzcie, jakie znacie figury geometryczne? (powinni wymienić 4- koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt).

 

2. Posłuchajcie wiersza pt. “Kolorowe koła” (Maria Terlikowska).

Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole: wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon to kula z gondolą.
Lećmy! Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co? Też kula. (…)

Pytanie dla dziecka- jakie okrągłe i kuliste rzeczy były wymienione w wierszu?

 

3. Określenie różnic między kołem, a kulą (proszę wcześniej przygotować sobie koło np. z papieru oraz jakąś kulistą rzecz, np piłkę, pomarańczę,…)
Pokazujemy dziecku oba przedmioty i pytamy, czym się różnią (pewnie wymieni dużo różnic, nam chodzi o fakt, że koło jest płaskie, a kula- przestrzenna)

 

4. Szukanie w domu przedmiotów w kształcie koła oraz kuli. Dziecko chodzi po różnych pomieszczeniach domowych i szuka tych przedmiotów. Wymienia je oraz określa, który mają kształt (np zegar, serwetka, płyta CD, podstawka do lampy, a z drugiej strony: pomarańcza, piłka, korale mamy, jabłko,…)

 

5. Porównywanie ilości.
(Przygotowujemy sobie kilka kulistych oraz okrągłych przedmiotów, np kilka płyt CD oraz jabłek. Przygotowujemy także gotowe – wydrukowane lub napisane na karteczkach cyfry oraz znaki < > =)

Układamy przed dzieckiem np 5 jabłek i 7 płyt (to, co mamy).
Prosimy o przeliczenie, potem dziecko układa pod przedmiotami odpowiednie cyfry
Następnie pytamy, czego jest więcej.
Prosimy o ułożenie między cyframi odpowiedniego znaku, który pokaże nam, czego jest wiecej, np. 5 < 7
Uwaga: 5-latki nie muszą układać cyfr i znaków (większość umie, nie wszystkie, nie muszą umieć!)

Dajemy jeszcze jedno zadanie, z inną ilością (do 10).

 

6. Karty pracy- fioletowe (“Nowe przygody Olka i Ady” cz. 3- szósta pozycja od góry, pod ksiażkami zielonymi i różową)

http://www.mac.pl/publikacje

s. 50 (52 dla druku)- rozróżnianie kul i kół- nie trzeba drukować, wystarczy pokazać, niech zrobi ustnie, pokaże

s. 55 (57)- nie trzeba drukować, chociaż pod spodem jest szlaczek do zrobienia, więc albo druk, albo rysowanie liniatury. Dziecko przygląda się obrazkom, odpowiada na zadane w książce pytania, układa z gotowych cyfr i znaków + – = równanie. Na przykład: Było 9 krokusów, 4 zwiędły, zostało 5. Potem układa równanie 9 – 4 = 5
I tak samo pozostałe równania.
Uwaga: 5-latki nie muszą układać równań (większość umie, nie wszystkie, nie muszą umieć!) Przeliczają na podstawie obrazka.

Pod tymi zadaniami jest szlaczek- napis “lelele”. Poproszę, żeby dziecko go napisało- można wydrukować, można napisać w liniaturze (wysokość napisu- 3 cm)


Jeszcze książka różowa (tylko dla 5-latków, które nie układały w poprzednich zadaniach równań i znaków < >).
s. 63 (65)- nie trzeba drukować. Dziecko liczy figury każdego rodzaju, ich ilość zaznacza kropkami (rysujemy mu na kartce mały trójkąt, koło, prostokat i kwadrat, obok nich dziecko oznacza ilość kropkami).


7. Tak długo już Was nie widziałam, muszę zajrzeć do Was! (proszę tutaj pokazać dzieciom fotografię żyrafy)

Och widzę, że Wasi Rodzice są zmęczeni! Pomóżcie im dzisiaj posprzątać po obiedzie, albo po kolacji. Wynieście swoje naczynia do zlewu, a jeśli macie zmywarkę, włóżcie talerze i kubki do niej. Na pewno sprawicie radość Waszym Rodzicom!

******
Zadania dla chętnych 🙂

1. Piosenka o wiośnie- zróbcie Rodzicom koncert, może z orkiestrą? 🙂

(tylko pierwsza piosenka- do 1:30, potem jest dużo innych)
https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+o+wio%c5%9bnie+youtube&view=detail&mid=013EDC485AFC6998336C013EDC485AFC6998336C&FORM=VIRE

 

2. Praca plastyczna- wytnijcie z kolorowego papieru kilka kół- różnego koloru i wielkości. Dziecko nakleja je na kartkę i dorysowuje resztę tak, żeby powstał obrazek (np słońce z żółtego koła, któremu dziecko dorysowało promienie, pod nim drzewko z zielonego koła, któremu dorysowaliśmy pień, rower z dwóch kółek….)
Powodzenia 🙂

Możecie przysłać na przedszkolny adres zdjęcia Waszych prac, umieścimy je w galerii 🙂

p9@poznan.interklasa.pl


Uściski!
Wasze Panie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content