014959
krasnal-2

Zadania na piątek 27.03

wiewiorka

Zadania na piątek 27.03

1.Ćwiczenia słuchowe Co to?

Rodzic wypowiada sylabami słowa kojarzące się z wiosną (np.: słoń-ce, tu-li-pan, kwia-ty, bo-cian, kro-kus itp.). Zadaniem dzieci jest połączenie słów w całość.

2. Zabawa dydaktyczna Liczenie nasion. Patyczki do lodów lub pęsety, nasiona: np. grochu, fasoli, bobu, kukurydzy. Rozsypujemy na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona zgodnie z poleceniami, układają z nich szeregi, określają na oko, których jest więcej, i sprawdzają, np. łącząc je w pary. Liczą ziarna z poszczególnych grup i mówią: Tu jest więcej, a tu jest mniej. Tworzą rytmy – powtarzające się trzyelementowe, czteroelementowe sekwencje: np. groszek – fasolka – bób – kukurydza. Układają kwiatki z nasion, np.: kładą ziarna grochu wokół ziarna np. bobu i odwrotnie, oraz liczą płatki i mówią, których jest mniej.

3.„Barwne obrazy”– eksperyment.

Potrzebne będą: bibuła, flamastry, miska, woda

Dzieci wycinają kwiaty z bibuły (lub białych serwetek) i rysują na nich ciemnym flamastrem środek i odchodzące od niego linie ku płatkom.

Problem do rozwiązania: Co się stanie, gdy włożymy nasze kwiatki do miski z wodą? Dzieci podają hipotezy. Przeprowadzenie eksperymentu: Dzieci wkładają do miski kwiaty wykonane z bibuły. Obserwują rozdzielanie się kolorów. Wnioski: Woda, rozdzielanie się po bibule, powoduje rozdzielanie się kolorów. Wyjaśnienie: Barwnik flamastra składa się z wielu pigmentów, możemy, więc zaobserwować pasma o różnych barwach. To zjawisko nazywamy chromatografią. 

 4. „Wiosenne kwiaty” – malowanie na folii plastikowej.

Potrzebne będą: folia plastikowa, farby, pędzle; utwór Walc kwiatów Piotra Czajkowskiego z Internetu, CD.

Dzieci malują farbami kwiaty na folii plastikowej. W czasie malowania słuchają utworu Piotra Czajkowskiego Walc kwiatów (z Internetu) lub innego dowolnego utworu instrumentalnego (z CD). Gdy prace wyschnie można przykleić do szyby okiennej.,

5. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Dziecko ćwiczy przed lustrem. Demonstrujemy prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie. Fruwający ptak – dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi. Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają. Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund. Budujemy gniazdko – dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach. Dzięcioł – czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content