Kochane Słoneczka 🙂
Dzisiejszy temat, to czas pożegnania. Bo naprawdę wkrótce się żegnamy. Niektórzy z Was idą do szkoły, inni zostają w Słoneczkach, a ja? Do “Krasnali”! 🙂
1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej “Pożegnanie przedszkola”.
– Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi: budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje,
mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?
Rozmowa na temat wiersza:
– Co umie i wie starszak?
– Czy można wrócić do przedszkola?
2. Zabawa ruchowa “Pająk i muchy”- to była dzieci ulubiona zabawa w przedszkolu. Jak się w nią bawić? Dzisiaj tłumaczy dziecko 🙂 Ale na tym nie koniec- dziecko tłumaczy i… prowadzi zabawę, a Rodzic wciela się w rolę dziecka 😉 Zamiast tamburyna można klaskać.
3. Czytanie samodzielnie (6-latki i chętne 5-latki) lub słuchanie czytania Rodzica (pozostałe 5-latki).
Książka s. 96.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html
4. Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichovej.
Jak zwykle- narysuj po śladzie, pokoloruj lub coś dorysuj 🙂