014959
krasnal-2

Zadania na piątek 17 kwietnia.

wiewiorka

Zadania na piątek 17 kwietnia.

Dzień dobry, kochane Słoneczka 🙂

Poczekajcie chwilkę, muszę do Was zajrzeć, jak się dzisiaj czujecie.
Jeszcze chwila, wyciągam szyję…
Coraz mocniej…
Oooo, już Was widzę!
No tak, dobrze się domyślałam! Macie za mało ruchu. Place zabaw pozamykane, nie ma gdzie biegać. W takim razie robimy dzisiaj gimnastykę!


Przygotowujemy: gazetę, tamburyn lub inny instrument (można klaskać, stukać,…), gwizdek (jeśli mamy).

• Rozkładamy na podłodze stare gazety. Gramy na tamburynie, lub innym instrumencie (można klaskać, cokolwiek co słychać). Na przerwę w muzyce dziecko wchodzi na gazetę i przyjmuje dowolną pozycję- na każdej gazecie inną. Mogą być bardzo dziwne i szalone.

• Zabawa ożywiająca. Dziecko biega i potrząsa gazetą trzymaną oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

• Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

• Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotkają gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.

• W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

• Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego (ćwiczenie można urozmaicić,
łącząc się w dwójki, trójki z rodzicami i rodzeństwem – uczestnicy układają ruloniki jeden z drugim i kolejno wykonują skoki, zachowując odstępy).

• W staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).

• Odtwarzanie figur geometrycznych. Potrzeba kilka ruloników z gazet. Dziecko biega w różnych kierunkach, na sygnał- jeden gwizdek (klaśnięcie, stuknięcie…) ruloniki układa w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał- dwa gwizdki układa kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

• Ugniata gazetę tak, aby powstała kulka (piłka) – rzuca kulką i chwyta ją w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

• W leżeniu przodem – przetacza kulkę z ręki do ręki, podrzuca kulkę oburącz, jednorącz.

• Maszeruje z kulką na głowie (trudne!)

• Wkłada kulkę między kolana. Na sygnał skacze obunóż skokiem kangura.

Część końcowa.
• Ćwiczenia korektywne i uspokajające. Maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie i przechodzi do siadu skrzyżnego.

• W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

• W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulkę położoną między stopami – podrzuca kulkę stopami, chwyta ją rękami.

• W marszu, kulka trzymana w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonuje wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulkę z dłoni.


Teraz dajmy dziecku trochę odpocząć.
Po odpoczynku popracujemy jeszcze trochę w książce.

6-latki
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html
zielona książka s. 69 (71)
Warto przygotować sobie liczmany, np. guziki, kredki, kamyki, patyczki,… Coś, co dziecko będzie układać licząc. Dziecko samodzielnie czyta zadanie, układa na liczmanach jego treść (np. 3 guziki- koguty i obok 4 guziki- koguty), przelicza, wpisuje działanie matematyczne. Ważne! Mówimy dodać, nie plus! Dlaczego? Ponieważ działanie matematyczne nazywa się dodawanie, a nie plusowanie.

5-latki
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html
różowa książka s. 71 (73)
Dziecko rysuje ołówkiem po śladzie, koloruje obrazek.

*********

Praca plastyczna (nawet dwie) dla chętnych 🙂

1. Poproś Rodziców, żeby szalikiem zawiązali Ci oczy. Narysuj z zawiązanymi oczami kredką na kartce wybrane przez Ciebie zwierzę. To nie jest łatwe trafić w to miejsce, gdzie chciałbyś! Gdy skończysz rysować zdejmij szalik i… podziwiaj Twoje zwierzę! 😉

2. Wełnista owca.
Zdjęcie pod wpisem.
Nie podaję szablonu, proszę samodzielnie narysować dziecku na sztywnej kartce wykrój, jak w kroku 1. na zdjęciu.

Miłej pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *