014959
krasnal-2

Zadania na czwartek

wiewiorka

Zadania na czwartek

“Zając z czekolady”

 1.      „Czekolada” –  wprowadzenie piosenki. (Źródło: Śpiewanki. tv).  Wysłuchanie piosenki (link poniżej) i rozmowa na jej temat.

https://youtu.be/H4xzx6pt6uk

 

Wszystkie dzieci chcą jeść czekoladę.

Mama chce jeść czekoladę.

Tata chce jeść czekoladę.

Jesteście gotowi?

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Raz, dwa!

Raz, dwa, trzy!

Mama mówi – czekolada,

Tata mówi – czekolada,

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Da nam siłę czekolada,

Da nam uśmiech czekolada

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Czeko, czeko, la, la

Czeko, czeko, la, la

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Czeko, czeko, la, la

Czeko, czeko, la, la

Wszyscy jemy pyszną czekoladę!

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Cze – ko – la – da

Raz, dwa!

Raz, dwa, trzy!

Mama mówi – czekolada,   itd…

Raz, dwa!

Raz, dwa, trzy!

Machamy tu dzieci prawą rączką tak

A teraz machamy lewą rączka tak

Bo daje dużo siły czekolada nam

Więc jemy czekoladę i śpiewamy tak.

Raz, dwa!

Raz, dwa, trzy! itd….

 

  • Po zaprezentowaniu piosenki, Rodzic. pyta:

– O czym jest ta piosenka?

– Kto w piosence lubi czekoladę, czy Ty też ją lubisz?

– Co nam daje czekolada?

– Czy czekolada ma tylko słodki smak? Którą ty lubisz?

-Czy chcesz się dowiedzieć, z czego i jak powstaje czekolada?

 

  • Następnie Rodzic włącza dziecku na nośniku z dostępem do Internetu (komputer, laptop, telefon, telewizor), film dla dzieci z serii Teleranek odc. „Fabryka czekolady” wyjaśniający krótką historię czekolady (link poniżej)

 

https://vod.tvp.pl/video/teleranek,fabryka-czekolady,42306573

 

2. „Smaki czekolady” – zabawa sensoryczna.

  • R. pokazuje dziecku tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej i białej i wyjaśnia, , że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania.
  • Następnie R. wyjaśnia dziecku, że czekoladę robi się z kakao i prezentuje dziecku ciekawostkę (link poniżej), wyjaśniającą, jak rośnie kakao.

https://youtu.be/3nP0CcV0qvo

 

  • R. wyjaśnia, że największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce. Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocu tego drzewa – strąku kakaowca. Nasiona po wyjęciu z owocu są białe, dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia.
  • R. zwraca też uwagę dziecka i na to, że biała czekolada jest nietypowa, ponieważ nie zawiera kakao.
  • Dziecko degustuje po małej kosteczce czekolady rożnego rodzaju: mlecznej, białej i gorzkiej, próbując odgadnąć rodzaj (nazwę) smakołyku, który spróbowało.

 

3.       „Zając pachnący czekoladą” – malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie.

  • Rodzic drukuje, jeśli ma możliwość lub szkicuje dla dziecka szablon zająca – ZAŁĄCZNIK 1. – w „Plikach do pobrania” i przygotowuje mieszankę wody z kakao oraz pędzel dla dziecka.
  • Dziecko maluje na kartce wydrukowaną (lub naszkicowaną) sylwetę zająca, maczając pędzel w rozpuszczonym w wodzie kakao. Im mniej wody  wleje do kubka z kakao, tym kolor zająca (po pomalowaniu) będzie bardziej nasycony.

 

4.      Wyjście na spacer, np. do parku lub zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Wielkanocne ćwiczenia” w ogrodzie / na podwórku, a w przypadku niesprzyjającej pogody, w domu:

(Podczas ćwiczeń gimnastycznych, Rodzic lub rodzeństwo może być współzawodnikiem w ćwiczeniach, co na pewno spowoduje, iż wszyscy będą się świetnie bawić.)

– „Zające na łące” – dziecko / rodzic przyjmuje rolę zająca i „kica” po dywanie lub wyznaczonym terenie wykonując zajęcze skoki (w przysiadzie: najpierw przesuwamy do przodu ręce a później dosuwamy podskokiem nogi).

– „Skaczące zajączki” – dziecko i rodzic (brat / siostra) stają obok siebie na wyznaczonej linii (np. początek dywanu) i skaczą obunóż do końca wyznaczonego miejsca (np. końca dywanu).  Oczywiście dbamy o to, aby były zachowane zasady bezpiecznego poruszania się (odsunięte krzesła, stół, wyznaczenie końca skoków w bezpiecznej odległości od mebli, itp.).

– „Zajączki do norki” – dziecko-zajączek biega pomiędzy rozłożonymi na podłodze gazetami, na hasło R.,. zajączki wskakują na gazetę- do norek.

– „Wyścig z pisanką” – ćwiczenie zwinności, z elementem współzawodnictwa. Dziecko i współzawodnik, np. Rodzic, rodzeństwo, są ustawieni obok siebie na wyznaczonej linii (np. początek dywanu) na linii „start” i na hasło „start” niosą na łyżce styropianowe jajko, dbając aby nie spadło z łyżki do linii: „meta”, np. końca wyznaczonego miejsca (np. końca dywanu).  Kto dotrze pierwszy, wygrywa (zdobywa punkt) i tak można powtórzyć wyścig kilka razy, aby dziecko miało radość z wygranej. Oczywiście dbamy o to, aby były zachowane zasady bezpiecznego poruszania się (odsunięte krzesła, stół, wyznaczenie końca skoków w bezpiecznej odległości od mebli, itp.).

–  „Kacza mama” – zabawa naśladowcza. Dziecko z rodzeństwem lub tylko z R. są ustawieni w rzędzie, jeden za drugim, poruszają się za R. – kaczą mamą. Kacza mama idzie, poruszając skrzydłami – ramiona zgięte w łokciach, poruszają się w górę i w dół. Idzie z lekko ugiętymi kolanami. Rozgląda się na boki, wykonuje skręty szyi w lewo i w prawo. Macha szeroko rozpostartymi ramionami jak skrzydłami. Następnie, idzie w przysiadzie, trzymając się za kostki. Kołysze się z boku na bok. Dzieci-kaczuszki naśladują kaczą mamę.

 

***PONIŻEJ ZADANIA TYLKO DLA CHĘTNYCH DZIECI:

  •  „Zając w szlaczki”, „Szlaczki na pisance” – ćwiczenia grafomotoryczne, przygotowanie do pisania – karty pracy do pobrania, jako ZAŁĄCZNIK 2.
  • Przypomnienie i utrwalenie piosenki  “Zając malowany” (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=bTQao1NJZWs

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *