014959
krasnal-2

Zadania na czwartek 9 kwietnia.

wiewiorka

Zadania na czwartek 9 kwietnia.

ZABAWY BADAWCZE – WOKÓŁ JAJKA.


I KP3(F) str.76(78) – oglądacie obrazek koszyczka wielkanocnego; zaznaczcie kolejność jego przygotowania kropkami (5l) i liczbami ( 6l); skończcie ozdabianie jajka wg wzoru.

II Poznajemy budowę jajka .
Prosimy o rozbicie jednego jajka .
Jajka różnych ptaków różnią się wielkością i kolorystyką , ale ich budowa jest taka sama. Składają się ze skorupki , białka i żółtka. Niektóre mają wewnątrz brązową kropkę – to jest zarodek . Z tych jajek po wysiedzeniu wylęgają się pisklęta.
Są zwierzęta, które także wykluwają się z jajek . Czy wiecie jakie? ………….


1/ Jak można odróżnić jajko surowe od ugotowanego ? ………. Należy zakręcić oba jajka . To, które obraca się krótko – to jajko surowe. Powodem jest płynny środek, który porusza się w różne strony i hamuje obrót jajka.


2/ Jajko i sól – wkładacie jajko surowe do słoika wypełnionego w połowie wodą , stopniowo dosypujecie sól ( dość dużo ok. 10 – 12 łyżek – zależy od wielkości słoika). Obserwujecie co się stało? – Jajko w słodkiej wodzie opada na dno , w osolonej wypływa na powierzchnię . Dlatego, że słona woda ma większa gęstość niż jajko i wypycha je w górę. Jeśli teraz zaczniecie dolewać do słoika wodę słodką , jej gęstość będzie malała i jajko zacznie opadać, ale nie opadnie całkiem. Powinno zostać w połowie ( w przybliżeniu) słoika. Bo teraz jajko ma gęstość większą niż woda słodka, ale nadal mniejszą niż woda słona . Do Rodziców – to może być trochę trudne , więc można poprzestać na pierwszej części doświadczenia ( bez dolewania wody słodkiej).


3/ Jajko i ocet – do słoika włóżcie jajko surowe i wlejcie ocet ( z Rodzicem ). Zostawiacie do jutra. Ciekawe co się stanie?

Zabawa paluszkowa przed ćwiczeniami grafomotorycznymi, czyli przygotowującymi rękę do pisania .
W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było / pokazujecie rozłożoną dłoń
Pierwsza małpka –taka mała /piąstka – odchyl najmniejszy palec
Druga małpka wciąż skakała /odchyl drugi palec
Trzecia małpka wciąż płakała / odchyl środkowy palec
Czwarta małpka wciąż się śmiała / odchyl czwarty palec
Piąta małpka tak śpiewała / odchyl kciuk
W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było………………………itd.
„Zabawy paluszkowe” autor – Krzysztof SĄSIADEK – doskonała pozycja

 

IV KP3 (F) -str. 77(79) – wszyscy.
Ćwiczenia zielone (litery i cyfry) – zadania ze stron 60-61(62-63) 6-latki.


V Dwie kartki świąteczne można pociąć na części , pomieszać i potem złożyć z powrotem.


VI Gdy będzie Wam nudno – możecie zrobić girlandę z jajek ( ale na papierze) – należy złożyć kartkę w harmonijkę o szerokości ok.8 -10 cm ; teraz narysować kształt jajka na całej szerokości . Tu pomagają Rodzice – na obu bokach musi odkreślić kilka centymetrów od brzegu . Aby nie ROZCIĄĆ boków. Po wycięciu girlanda rozkłada się . Teraz można ja ozdobić. Prościej – narysować jajko i odciąć (ołówkiem) boki ; dopiero teraz złożyć w harmonijkę. Wyciąć. Girlanda może być z zajączków, kurczątek, kwiatków, baranków – ale to jest trudniejsze dla dzieci.
Możecie zrobić kartkę wielkanocną; wianek wielkanocny( z talerzyka papierowego).
Uwaga dla Rodziców – talerze papierowe to nieprzebrane możliwości różnych prac . Można zrobić np. głowy zwierząt, koszyczki, kotki, figurki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *