014959
krasnal-2

Zadania na czwartek 26 marca

wiewiorka

Zadania na czwartek 26 marca

Kochane Słoneczka, drodzy Rodzice 🙂

Dzisiaj porozmawiamy sobie o wiosennej pogodzie i skąd się ona bierze. A więc, do pracy! 🙂

1. Stajemy przy oknie. Rozmowa na temat aktualnej pogody.
− Czy dzisiaj jest ciepło?
− Czy niebo jest zachmurzone?
− Czy pada deszcz (śnieg)? Co jeszcze może padać? (grad)
− Czy wiatr jest silny, czy słaby?

 

2. Część badawcza. Badanie zjawisk: parowania, skraplania.
* Doświadczenie 1.
Kładziemy na parapecie okna, w nasłonecznionym miejscu, talerz z wodą (mało). Zostawiamy na odpowiednią ilość czasu, sprawdzamy kilka razy, czy coś sie zmieniło. Dzieci obserwują, co pozostało na talerzu (czekamy, aż wyparuje całkowicie).
− Co się stało z wodą?
− Czy woda to ciecz, czy ciało stałe?
− W co zamienia się woda? (pewnie będzie trzeba podpowiedzieć, że w parę)
Wniosek :Woda wyparowała pod wpływem ciepła.

* Doświadczenie 2.
Zrobimy chmurkę i deszcz 🙂
Nalewamy do kubeczka wrzącej wody (ostrożnie), nakrywamy przeźroczystym talerzykiem. Obserwujemy co się dzieje na spodniej stronie talerzyka.Tłumaczymy zjawisko skraplania pary wodnej.
Rodzaje deszczu: mżawka, kapuśniaczek, ulewa, nawałnica

* Doświadczenie 3.
Obserwujemy przez okno wiatr, czy wygina gałązki drzew. Można wyjść na balkon lub do ogrodu (warto mieć ze sobą pasek krepy, papieru, folii…- sprawdzić, czy wiatr powiewa nim).
Opowiadamy dziecku o różnych wiatrach. Wiatr może wiać bardzo delikatnie, ale i gwałtownie; w zależności od tego różnie go nazywamy. Mamy bryzę – lekki wiatr od morza; wichurę – wiatr wiejący bardzo silnie; huragan, który wyrywa drzewa z korzeniami, zrywa dachy domów, powoduje, że morze wdziera się w głąb lądu (sztorm). Tornado, najniebezpieczniejsze zjawisko, pojawia się w postaci trąby powietrznej poruszającej się z wielką szybkością i niszczącej wszystko na swojej drodze.

 

3. Rozmowa na temat znaczenia wody: tłumaczymy, że jest potrzebna ludziom, zwierzętom, roślinom. Oglądanie mapy lub globusa- pokazywanie obszarów wodnych. Co się stanie, jeśli zanieczyścimy wodę śmieciami i ściekami?

 

4. Doświadczenie: co pływa, a co tonie?
Nalewamy do umywalki lub miski wody, wrzucamy różne przedmioty i sprawdzamy, czy pływają.

 

5. Karty pracy
Mamy dostęp do fioletowej książki online (Nowe przygody Olka i Ady karty pracy cz. 3 5- i 6-latek poziom BB+). Można wydrukować.

http://www.mac.pl/publikacje

Pod zdjęciem znanych już nam książek- różowej i dwóch zielonych jest pozycja “wybrane karty pracy do druku PDF”, tam- szósta pozycja od góry- Nowe przygody Olka i Ady karty pracy cz. 3, 5- i 6-latek poziom BB+

Generalnie od zawieszenia zajęć do końca tego tygodnia powinniśmy zrobić zadania z tej książki do strony 61. Ale tego nazbierało się strasznie dużo… Podam tylko te, które prosiłabym o zrobienie. Kto chce więcej, może zrobić z własnej inicjatywy.
Kto może, drukuje chociażby na czarno- biało (kolor kto może).
Kto nie może wydrukować- rozwiązujemy na ekranie, dziecko palcem wodzi, pokazuje, mówi,…
Szlaczki- kto nie może wydrukować- przerysowujemy dziecku na kartkę z narysowaną liniaturą (najłatwiej przerysować na kolorowo linie z zeszytu w szeroką linię). Format- jak kartka do drukarki, czyli A4.

s. 44 (46- dla licznika stron- w górnym lewym rogu, i drukarek)- omawiamy zjawiska pogodowe (bez druku)
s. 45 (47) uzupełnianie brakujacych elementów obrazka- tylko pokazuje, bez druku
s. 47 (49)- szlaczek, drukujemy, dziecko rysuje ołówkiem. Jeśli przerysowujemy- odległość między liniami-1 cm
dla chętnych- s. 48- 49 (50- 51)- ogladamy kalendarz pogody, dziecko obserwuje pogodę i wypełnia
dla chętnych- s. 51 (53)- po wykonaniu doświadczenia z tonięciem i pływaniem rysuje swoje obserwacje
s. 54 (56)- labirynt- wystarczy jeśl pokaże palcem drogę. Szlaczek- kwiatek- prosiłabym o przerysowanie lub wydrukowanie (jeśli drukujemy, proszę żeby narysowało drogę)

 

6. Zagadka 🙂
Pod spodem są dwa zdjęcia mojej rzeżuchy. Kto zgadnie, co się zmieniło? 😉

*******
Dla chętnych 🙂

1. Piosenka o wiośnie

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+o+wio%c5%9bnie+youtube&&view=detail&mid=4CD9C43EE7748421D6824CD9C43EE7748421D682&&FORM=VDRVRV

Praca plastyczna motyl.
Składamy kartkę na pół, na jednej połowie rysujemy połowę motyla- pół tułowia oraz prawe skrzydła. Dziecko maluje dość rozwodnioną farbą. Potem składamy kartkę tak, żeby ta pomalowana część odbiła się na pustej połowie- powstanie cały motyl 🙂

Wasze panie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *