014959
krasnal-2

Zadania na czwartek 18 czerwca.

wiewiorka

Zadania na czwartek 18 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Dzisiaj mamy w planie… pyszny eksperyment 🙂

 

1. Zabawa badawcza – Dlaczego czereśnie pękają?

Potrzebujemy: czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.

Wyjaśniamy dzieciom, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.

Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że łodygi rabarbaru mają charakterystyczny kształt.

Włożenie jednego kawałka łodygi do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą. Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody. Miąsz wchłania jej więcej niż skórka. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija. Rodzic wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

 

2. • Ćwiczenia w książce, s. 94−95.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html

6-latki i chętne 5-latki czytają same, pozostałym 5-latkom czytają Rodzice.

 

3. Zabawa rozluźniająca mięśnie wokół oczu i na czole – Duże oczy.

Rodzic opowiada, dziecko słucha i wykonuje polecenia.

Za chwilę będziesz mógł/ mogła zrobić duże, bardzo duże oczy. Unieś przy tym brwi do góry tak mocno, jak tylko możesz. Wyobraź sobie, że masz jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to oko otwórz tak szeroko, jak tylko potrafisz… A potem możesz poruszać twoimi szeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry, w prawą stronę, w lewą stronę. Być może zauważysz twoimi trzema szeroko otwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widziałeś/ nie widzialaś. Za chwilę zacznę powoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknij na moment oczy i nadaj im w myślach taki rozmiar, jaki chciałbyś/ chciałabyś mieć. Trzecie oko będziesz mógł/ mogła sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będziesz chciał/ chciała zobaczyć coś w swojej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.

 

4. Karta pracy, cz. 4, s. 78.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Granie w grę razem z Rodzicem i rodzeństwem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *