014959
krasnal-2

Zadania na czwartek 16 kwietnia.

wiewiorka

Zadania na czwartek 16 kwietnia.

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj kontynuujemy temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

1. Czytamy dziecku przysłowia na temat zwierząt. Tłumaczymy ich znaczenie.
• Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
• Zapomniał wół, jak cielęciem był.
• Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
• Pasuje jak wół do karety.
• Nie kupuj kota w worku.


2. Analiza wyrazów: koza, krowa
• Prosimy dziecko, żeby podzieliło na sylaby wyraz, zaznaczamy ilość sylab za pomocą długich białych “cegiełek”, pytamy jaka jest pierwsza sylaba, druga.
• Prosimy, żeby wymieniło po kolei głoski w wyrazie, zaznaczyło je czerwonymi (samogłoski) i niebieskimi (spółgłoski) “cegiełkami”.
• Dajemy gotowe litery (wydrukowane lub napisane) i prosimy o ułożenie tych wyrazów.


3. Zabawa ruchowa “Lis i kury”.
Rodzic jest lisem, stoi na boku- “śpi”. Jednocześnie gra na dowolnym instrumencie (może stukać czymś, klaskać,… cokolwiek wydające dźwięki). Dopóki gra (kilka- kilkanaście sekund), dziecko- kura chodzi po pokoju w kucki i udaje, że dziobie ziarenka. Kiedy rodzic przestaje grać oznacza to, że “lis” się obudził i idzie na polowanie- “kura” zamiera w bezruchu, a “lis” wychodzi ze swojej jamy i idzie na polowanie. Jeśli “kura” się ruszy, zostaje zjedzona. Kilkakrotnie powtarzamy cykl aktywności kury i lisa.


4. Czytamy dziecku wiersz (tekst piosenki) “Na podwórku”. Niestety nie mamy dostępu do melodii…

Na podwórku na wsi, jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Refren: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie:
kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.

Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
tam, w zagrodzie, owce i brodata koza.

Refren: Kury, gęsi…

A tu są króliki – i duże, i małe,
łaciate i szare i czarne, i białe.

Refren: Kury, gęsi…

Pytanie dla dziecka:
– Jakie zwierzęta wymienione były w wierszu?

 

5. Zabawa ruchowa.
Dziecko naśladuje ruchowo (bez wydawania odgłosów) jakieś zwierzę z wiersza, rodzic odgaduje, które to zwierzę. Potem następuje zamiana ról- rodzic naśladuje, dziecko zgaduje 😉

 

6. Zagadki.
Zadajemy dziecku zagadki, które próbuje odgadnąć.

Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest
stałą kurnika mieszkanką.
(kura)

Zakręcony ogonek,
i śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła
– kto jedzenie da?”
(świnka)

Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają.
(krowy)

Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?
(kaczka)

Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut)


7. Pora na pracę w książkach
Oto link do konkretnej książki (nadal na tej samej stronie wydawnictwa, tylko dołożyli nowe książki i zrobiło się ich dużo na stronie, co spowodowało utrudnienia w szukaniu)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

czyli
książki fioletowe cz. 4 s. 3, 6, 9 ( 5, 8, 11- jak pamiętamy w książkach- flipbookach jest inna numeracja).

s. 3 i 6 proszę wydrukować. s. 9 nie trzeba, wystarczy, jeśli dziecko pokaże na ekranie.


8. Praca plastyczna- malowanie na porowatym podłożu “Zwierzęta z wiejskiego podwórka”.
Przygotowujemy: kartkę, białe serwetki lub ręczniki papierowe, klej, farby np. plakatowe, pędzel.
• Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki.
• Malowanie farbami na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dzieci.
• Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.

Powodzenia!
Chętnie zobaczę Wasze prace 🙂

Drodzy Rodzice. Po moim apelu o przysyłanie max 3 prac na dzień od dziecka, w określonym rozmiarze, prawie całkowicie przestały wpływać do mnie zdjęcia prac dzieci. Jeśli zmniejszanie zdjęć jest dla Państwa problemem, można przysyłać je w takim rozmarze, w jakim zostały zrobione (wtedy ja je zmniejszę). Nadal jednak proszę o nie przekraczanie ilości 2- 3 zdjęć na dzień od dziecka. Można je przesyłać na adres przedszkola lub mój “służbowy”.

magda.przedszkole9@wp.pl

Pozdrawiam serdecznie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content