014959
krasnal-2

Wszystkie dzieci nasze są

wiewiorka

Wszystkie dzieci nasze są

 

Wszystkie dzieci nasze są

  1. Obejrzyj filmik pt. „My dzieci świata”

 https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

– powiedz w jakich krajach mieszkały dzieci?

 

  1.    „Co mam podobnego?” – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie, szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym , wypowiadanie się na dany temat.
  2. „Różnice” – zabawa z piłką, szukanie wyrazów przeciwstawnych. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i prosi o podanie przeciwieństwa do słowa, które wypowie, np. wysoki – niski, młody – stary, mały – duży, chudy – gruby.
  3. „Inni, a jednak tacy sami” – eksperyment z jajkami. Pokazujemy dziecku kurze jajka o różnych kolorach skorupki. Pytamy dziecko: Co kryje się w jajku? Czy mimo różnego wyglądu zewnętrznego w środku jajka są podobne? Dziecko wypowiada się . Rozbijamy jajka – dziecko odkrywa, że każde w środku ma to samo: białko i żółtko.  Można to odnieść do wyglądu zewnętrznego ludzi – mimo różnic w wyglądzie wszystkie dzieci są podobne.
  4.   Karty Pracy 4, Plac zabaw, Pięciolatek, str. 25 a,b ; 26 a

      6.Wysłuchaj piosenki pt. „Wszystkie dzieci nasze są” w wykonaniu Majki   Jeżowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

 

                                 Pierwszy czerwca dzień radosny,

                                 kwitną kwiatki, słońce świeci…

                                 W dniu tak pięknym i wspaniałym,

                                 życzę Tobie sercem całym,

                                 moc uśmiechu i radości,

                                 szczęścia, zdrowia, pomyślności!

 

                                                                     Miłego dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content