Wszystkie dzieci nasze są
- Obejrzyj filmik pt. „My dzieci świata”
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
– powiedz w jakich krajach mieszkały dzieci?
- „Co mam podobnego?” – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie, szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym , wypowiadanie się na dany temat.
- „Różnice” – zabawa z piłką, szukanie wyrazów przeciwstawnych. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i prosi o podanie przeciwieństwa do słowa, które wypowie, np. wysoki – niski, młody – stary, mały – duży, chudy – gruby.
- „Inni, a jednak tacy sami” – eksperyment z jajkami. Pokazujemy dziecku kurze jajka o różnych kolorach skorupki. Pytamy dziecko: Co kryje się w jajku? Czy mimo różnego wyglądu zewnętrznego w środku jajka są podobne? Dziecko wypowiada się . Rozbijamy jajka – dziecko odkrywa, że każde w środku ma to samo: białko i żółtko. Można to odnieść do wyglądu zewnętrznego ludzi – mimo różnic w wyglądzie wszystkie dzieci są podobne.
- Karty Pracy 4, Plac zabaw, Pięciolatek, str. 25 a,b ; 26 a
6.Wysłuchaj piosenki pt. „Wszystkie dzieci nasze są” w wykonaniu Majki Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o
Pierwszy czerwca dzień radosny,
kwitną kwiatki, słońce świeci…
W dniu tak pięknym i wspaniałym,
życzę Tobie sercem całym,
moc uśmiechu i radości,
szczęścia, zdrowia, pomyślności!
Miłego dnia!