014959
krasnal-2

Wrażenia i uczucia 2

wiewiorka

Wrażenia i uczucia 2

  1. Piosenka o beksie – nauka słów refrenu piosenki.

Ref.: Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat.

 Zawsze nie tak, zawsze źle.

 Beksa ciągle mówi be.

Beksa to jest taka pani,

co się nie uśmiechnie za nic.

Nie ma mowy, nie ma nie.

Beksa ciągle mówi be.

 

 

  1. Słuchanie całej piosenki, próby śpiewania refrenu.

 

Czeka nas dzisiaj nie lada gradka,
Bo w tej piosence będzie zagadka:
Jak się nazywa osoba, która
Płacze, jak ciemna chmura?

Płacze, gdy każą umyć ci szyję.
Płacze, gdy chudnie; płacze, gdy tyje.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.
Jak się nazywa? Beksa!

Beksa, to jest taka dama,
Co bez przerwy robi dramat.
Zawsze nie tak, zawsze źle,
Beksa ciągle mówi be.

Beksa, to jest taka pani,
Co się nie uśmiechnie za nic.
Nie ma mowy, nie ma nie,
Beksa ciągle mówi be.

Czeka nas dzisiaj trudne zadanie:
Jak wygnać z beksy to jej płakanie?
Jaką tu radę znaleźć dla beksy?
Uśmiech tu jest najlepszy.

Bekso, spróbuj, a zobaczysz,
Ile uśmiech w życiu znaczy.
Tylko ten się czuje źle,
Kto bez przerwy mówi be.

Bekso, nie rób takiej miny,
Bo się w końcu obrazimy!
Bekso, tak prosimy cię:
Przestań wreszcie mówić be!

Beksa, to jest taka dama…

 

Plik audio:

 

  1. Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci oraz słów piosenki Piosenka o beksie.

Zadajemy pytania: Z jakiego powodu czasem płaczecie?  Czy radzicie sobie z płaczem? Kiedy przestajecie płakać? Co lub kto wam w tym pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak my możemy pomóc takiej osobie? Czytamy drugą zwrotkę piosenki. Piosenka o beksie. pytamy: Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.

Zabawa do piosenki:

  • Teraz, w czasie piosenki będziemy tańczyć/ spacerować/ podskakiwać, a gdy usłyszymy słowo „beksa” przybijemy sobie piątkę (mamie, tacie, rodzeństwu) i szeroko się uśmiechniemy.
  1. „Rozśmieszamy płaczącego” – wykonywanie rozweselających okularów. Dzieci odrysowują z szablonu przygotowanego okulary, wycinają je, ozdabiają, kolorują. Doklejają jakieś śmieszne elementy: krzaczaste brwi, długi nos, zwisające serpentyny. Dzieci próbują rozśmieszyć mamę/ tatę/ rodzeństwo, robią śmieszne miny – rozśmieszają się. W tle może grać muzyka: Piosenka o beksie.

 

 

Plik z okularami:

okulary

 

 

Miłego dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *