014959
krasnal-2

Wiosna przyszła do nas

wiewiorka

Wiosna przyszła do nas

Witajcie kochane Krasnoludki!!!

Pogoda cały czas nam dopisuje, świeci słońce a niebo jest błękitne. Mam nadzieję, że miło spędzacie czas w domu z rodzicami. Na pewno wyglądacie przez okno, chodzicie na spacery i widzicie jak przyroda budzi się do życia.

Mam dziś dla Was kilka pomysłów na ciekawe zajęcia:

  1. Posłuchajcie wiersza “Marcowe słoneczko” pana Czesława Janczarskiego

Jakie dziś niebo?

Błękitne……

Różowe……

Kto je tak maluje?

Słoneczko marcowe.

Kapie z sopli woda

i śnieg znika z łąki

słońce dzisiaj robi

wiosenne porządki.

 

Przeprowadzamy rozmowę na temat treści wiersza, dzieci udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące treści.

Wychodząc od koloru błękitnego i różowego, zaczynamy nazywać podstawowe kolory, rozróżniać je, można wprowadzić trudniejsze barwy pochodne np: szary, brunatny, seledynowy, indygo, w zależności od możliwości dzieci.

Omawiając treść wiersza warto omówić i rozrysować z dziećmi obieg wody w przyrodzie i wprowadzić nazwy różnych stanów skupienia (woda, para, lód)

2. “Słoneczko” – działalność plastyczna

Potrzebny będzie talerzyk z kuchni, który odrysowujemy na kartce.

Następnie robimy trochę bałaganu i zamieszania, a mianowicie malujemy przy pomocy pędzla żółtą farbą wewnętrzną część jednej dłoni (najlepiej dominującej). Nie żałujemy farby i odbijamy dłoń kilkakrotnie dookoła narysowanego koła, czyli naszego słoneczka. Wypełniamy koło kolorem. Można dorysować lub dokleić oczy, buzię, nos. Oto nasze marcowe słoneczko.

3. Zaproponuję teraz wiersz pt.: “Kwiatki Kasi” na podstawie którego przeprowadzamy zabawę matematyczną i  utrwalamy liczebniki porządkowe.

KWIATKI KASI
P.Siewiera- Kozłowska

Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz. Wdrażanie do uważnego słuchania. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie 4. Ćwiczenie pamięci.

Kasia Kwiatki raz wąchała
A psik! (trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!)
A wąchając tak śpiewała:

Tulipan to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka- czwarty kwiatek.

Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?

 

Można narysować, namalować lub naszkicować kwiatki, łatwiej będzie je wtedy pokazywać i nazywać. Możemy też oczywiści wprowadzić graficzne symbole cyfr.

 

4. Ciekawą zabawą  może być  wykonanie telefonu. Potrzebujemy dwa plastikowe, jednorazowe kubeczki. W środku dna kubeczka robimy niewielkie dziurki. Łączymy kubeczki sznurkiem. Sznurek przy każdym kubeczku przeciągamy  przez dziurkę i robimy duży supełek. Dziurka musi być mała, pogimnastykujmy się by przez nią przeciągnąć sznurek. Supełek musi być w środku kubeczka. Długość sznurka to około 4 metry. Teraz czas na test. Naciągamy sznurek. Jedna osoba trzyma jeden kubek i mówi do niego, druga drugi i przykłada go do ucha, teraz można zacząć rozmawiać. Sznurek musi być naciągnięty na ile to tylko możliwe. Powodzenia.

5. Polecam też ciekawe doświadczenia z mlekiem

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/

6. Warto również zajrzeć na stronkę Ciufcia 

https://ciufcia.pl

7. A to nasza zielona piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

Pozdrawiamy Was serdecznie. Bardzo za wami tęsknimy, do zobaczenia

Pani Ala i Pani Kasia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *