Witajcie kochane Krasnoludki!!!
Pogoda cały czas nam dopisuje, świeci słońce a niebo jest błękitne. Mam nadzieję, że miło spędzacie czas w domu z rodzicami. Na pewno wyglądacie przez okno, chodzicie na spacery i widzicie jak przyroda budzi się do życia.
Mam dziś dla Was kilka pomysłów na ciekawe zajęcia:
- Posłuchajcie wiersza “Marcowe słoneczko” pana Czesława Janczarskiego
Jakie dziś niebo?
Błękitne……
Różowe……
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie z sopli woda
i śnieg znika z łąki
słońce dzisiaj robi
wiosenne porządki.
Przeprowadzamy rozmowę na temat treści wiersza, dzieci udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące treści.
Wychodząc od koloru błękitnego i różowego, zaczynamy nazywać podstawowe kolory, rozróżniać je, można wprowadzić trudniejsze barwy pochodne np: szary, brunatny, seledynowy, indygo, w zależności od możliwości dzieci.
Omawiając treść wiersza warto omówić i rozrysować z dziećmi obieg wody w przyrodzie i wprowadzić nazwy różnych stanów skupienia (woda, para, lód)
2. “Słoneczko” – działalność plastyczna
Potrzebny będzie talerzyk z kuchni, który odrysowujemy na kartce.
Następnie robimy trochę bałaganu i zamieszania, a mianowicie malujemy przy pomocy pędzla żółtą farbą wewnętrzną część jednej dłoni (najlepiej dominującej). Nie żałujemy farby i odbijamy dłoń kilkakrotnie dookoła narysowanego koła, czyli naszego słoneczka. Wypełniamy koło kolorem. Można dorysować lub dokleić oczy, buzię, nos. Oto nasze marcowe słoneczko.
3. Zaproponuję teraz wiersz pt.: “Kwiatki Kasi” na podstawie którego przeprowadzamy zabawę matematyczną i utrwalamy liczebniki porządkowe.
KWIATKI KASI
P.Siewiera- Kozłowska
Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz. Wdrażanie do uważnego słuchania. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie 4. Ćwiczenie pamięci.
Kasia Kwiatki raz wąchała
A psik! (trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!)
A wąchając tak śpiewała:
Tulipan to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka- czwarty kwiatek.
Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?
Można narysować, namalować lub naszkicować kwiatki, łatwiej będzie je wtedy pokazywać i nazywać. Możemy też oczywiści wprowadzić graficzne symbole cyfr.
4. Ciekawą zabawą może być wykonanie telefonu. Potrzebujemy dwa plastikowe, jednorazowe kubeczki. W środku dna kubeczka robimy niewielkie dziurki. Łączymy kubeczki sznurkiem. Sznurek przy każdym kubeczku przeciągamy przez dziurkę i robimy duży supełek. Dziurka musi być mała, pogimnastykujmy się by przez nią przeciągnąć sznurek. Supełek musi być w środku kubeczka. Długość sznurka to około 4 metry. Teraz czas na test. Naciągamy sznurek. Jedna osoba trzyma jeden kubek i mówi do niego, druga drugi i przykłada go do ucha, teraz można zacząć rozmawiać. Sznurek musi być naciągnięty na ile to tylko możliwe. Powodzenia.
5. Polecam też ciekawe doświadczenia z mlekiem
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/
6. Warto również zajrzeć na stronkę Ciufcia
7. A to nasza zielona piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc
Pozdrawiamy Was serdecznie. Bardzo za wami tęsknimy, do zobaczenia
Pani Ala i Pani Kasia