014959
krasnal-2

Wczuwamy się w emocje innych

wiewiorka

Wczuwamy się w emocje innych

  1. „Diagram” – doskonalenie umiejętności głoskowania.

 Dzieci odgadują hasła, głoskują je, kolorują odpowiednią literę z wyrazu:

  1. Uczucia: smutek, radość, gniew, strach, zaskoczenie, wstyd to inaczej… emocje (1 litera)
  2. Emocja przeciwna do radości to… smutek (2 litera)
  3. Gdy coś nas boli, jest nam smutno, to może się pojawić…, czyli łzy. Płacz (1 litera)
  4. Odczuwamy ją, gdy np. wygramy jakąś grę. Radość (2 litera)
  5. Mówi się, że ma wielkie oczy. Strach (2 litera)
  6. Pojawia się na naszej twarzy, gdy jesteśmy weseli. Uśmiech (4 litera)
  7. Może być emocją pozytywną lub negatywną. Czujemy je np. wtedy, gdy z przedszkola odbiera nas niespodziewanie babcia zamiast mamy. Zaskoczenie (2 litera)

Składają hasło: „empatia” – wyjaśnienie pojęcia. Próbują wyjaśnić, co to słowo oznacza. W razie problemu wyjaśniamy, że jest to umiejętność zauważenia, rozpoznania i współodczuwania emocji drugiej osoby, np. jest nam smutno, bo komuś przydarzyło się coś smutnego

 

  1. „Jak mogę pomóc?” – zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii.

 Zabawa z piłką, turlanie do siebie piłki i wymyślanie sytuacji oraz tego, co można powiedzieć osobie, która….?.

Zadajemy pytanie, wymyślając różne sytuacje i stany emocjonalne, np.:

…zgubiła ulubioną lalkę.

 …płacze, bo tęskni za mamą.

…boi się wystąpić w przedstawieniu.

…złości się, bo nie udał jej się rysunek.

…wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie.

 

  1. „Moja buzia”- narysuj jak się dzisiaj aktualnie czujesz? Możesz posłużyć się przygotowaną buzią lub narysować własną. Poproś Mamę / Tatę/ Rodzeństwo niech też narysują jak się dzisiaj czują. Spróbuj odgadnąć ich emocje. Rozmawiamy z dzieckiem, dlaczego się tak czujemy, tłumaczymy sytuację, próbujemy dojść do wspólnych wniosków.

Plik :

emocjechłopiec

emocjedziewczynka

 

 

Miłego Dnia!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *