1.
Witam bardzo gorąco !!! i zapraszam do porannej rozgrzewki.
Witam wszystkich Was ( machamy ręką do wszystkich)
W ten czerwcowy czas (uśmiechamy się )
Jedną ręką pomachamy(machamy jedną ręką )
Jednym oczkiem pomrugamy( mrugamy oczkami)
Teraz sobie podskoczymy (wysoko podskakujemy)
I cichutko już siedzimy. (siadamy)
2. ”Lato na dywanie” – Fasolki – prosimy o wysłuchanie piosenki
Gdy przyjdzie lato złote , gorące
Gdy będę boso biegać po łące,
Tam w stronę słońca gdzie motyl lata,
Gdzie złota pszczółka siedzi na kwiatach
Gdzie w trawkach brzęczą wesołe trzmiele
I letni wietrzyk w dmuchawce wieje.
A białe lotki jak spadochrony
Lecą nad łąką we wszystkie strony
Wtedy zapomnę o całym świecie
Bo już nie muszę marzyć o lecie.
3. Za co lubimy lato? wiersz E. Bełczewskiej
Prosimy rodziców o przeczytanie wiersza.
Za słońce, co jasno świeci.
Za bawiące się na podwórku dzieci.
Za leśne poziomki, maliny, jagody.
Za spacery z rodzicami do parku, na lody.
Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry.
Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków.
Za żabki kumkające, koncerty wieczorne.
Za kolorową tęczę co cudnie się mieni.
Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni
I lato za to lubimy…
Że jeszcze daleko do zimy.
Odpowiedzi na pytania:
Za co lubimy lato?
Jakie leśne owoce wystąpiły w wierszu?
O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
Gdzie najczęściej wyjeżdżamy latem?
4. Jaką pogodę mamy latem? Prosimy o zapoznanie się z Listem Pogody.
Dzień dobry dzieci !
Jestem pogoda. Znacie mnie? Jestem z Wami codziennie. Dorośli mówią o mnie , że bywam różna – czasami im pomagam , czasami płatam figle , a czasem wyrządzam duże szkody. To , jaka jestem, zależy od chmur , deszczu , wiatru , temperatury , a przede wszystkim od słońca. Lubicie mnie , kiedy słońce posyła na ziemię złote promienie i ogrzewa ją i pobudza do życia. Lubię kiedy z chmur pada deszcz i podlewa spragnione wody rośliny. Lubię też kiedy wiatr osusza kałuże. Chciałabym , żeby ludzie o mnie mówili : „Jaka ładna dziś Pogoda ! ” , ale nie zawsze tak jest. Czasem ja i moi pomocnicy mamy z tym poważny kłopot , bo sami ludzie zwłaszcza dorośli , nie pomagają mi…Ale , ale wspomniałam o moich pomocnikach. Czy znacie ich? Kto to taki ? Dowiecie się rozwiązując zagadki.. Pomogą Wam też ilustracje.
5. Lato płynie do nas” – zabawy muzyczne przy piosence.
Możemy maszerować , podskakiwać , biec na palcach.
Raz , dwa , raz i dwa słońce idzie drogą
Z górki chmurki biegną dwie
Śpieszą się jak mogą .
Ref Hop, hop słychać w koło
Hop , hop echo woła
Po jeziorze łódka mknie
Lato płynie do nas.
Raz , dwa , raz i dwa nadszedł czas zabawy
Pędzi , goni w polu wiatr
Chce się z wami bawić
Ref. Hop , hop …
Raz , dwa , raz i dwa wiatr wesoło pląsa
W górze , w chmurze w ciszy gra
Dzwoni śpiew skowronka.
Ref. Hop , hop ….
https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA
6. „Kwiaty i owady’- odciskanie farby i dorysowywanie.
Przygotuj kartkę papieru, farby i fartuszek. Spróbuj wykonać ładną pracę z użyciem farby, malując paluszkiem. (Zwracamy uwagę na prawidłowe siedzenie przy stoliku). Maczamy opuszek palca w farbie i odciskamy na papierze. Pojedynczymi odciskami tworzymy kwiaty , owady i ptaki w zależności od koloru farby (np. czerwone biedronki). Cztery stempelki paluszka blisko siebie-będą motylkami. Kilka stempelków obok siebie-to może być gąsienica. Kilka stempelków wokół jednego -to kwiat. Mnóstwo stempelków razem-tworzy trawę. Popatrz na przykładowy rysunek niżej-można dostrzec tam trawę i kwiaty , a można namalować jeszcze motylki lub gąsienicę.
Pani Ala I Pani kasia