014959
krasnal-2

W krainie muzyki 3

wiewiorka

W krainie muzyki 3

  1. „Co już umiem zaśpiewać?” – utrwalenie poznanych piosenek. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. Dowolna, poznana piosenka 🙂

 

  1. „Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna. Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata. Obserwacja z okna/ na spacerze/ na ogródku.

 

  1. „Robimy instrumenty”- wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.

 

Jeśli masz pomysł i chcesz wykonać inny instrument, zrób go! Co to może być? Może flet? Może skrzypce ? A może jeszcze inny instrument? 🙂 Czekamy na zdjęcia z Waszymi pomysłami! 🙂

Przykład gitary:

 

  1. „Muzyka to coś wspaniałego”- słuchanie wiersza Dominiki Niemiec.

 Dźwięki płyną bardzo leciutko

niby frunące ptaszki na wietrze,

ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

czuję się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

 muzyka to coś wspaniałego.

 Może wzruszać, albo zachwycać,

wzbudzić euforię w sercu każdego.

Rozmawiamy z dziećmi na temat wiersza: Jak myślicie, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?

 

  1. „Muzyka klasyczna” – dowolny taniec z chustą/ wstążką do muzyki.

 

Miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content