014959
krasnal-2

U weterynarza

wiewiorka

U weterynarza

  1. Drodzy Rodzice!
    Obecność w domu psa, kota, chomika lub innego zwierzątka domowego sprzyja rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu dziecka. Dzieci wchodzą w bliskie relacje z tymi domownikami, łatwo przywiązują się do nich i uczą się o nie troszczyć. Podobnie jak ludzie, zwierzęta przeżywają strach, odczuwają ból, wymagają więc mądrej i odpowiedzialnej opieki. Warto o tym dzieciom przypominać. W minionym tygodniu przedszkolaki miały okazję poznać różne zwierzeta domowe, m.in. psa, kota, papugę, rybki.  Tematy związane ze zwierzętami zazwyczaj wywołują radość u przedszkolaków. Dzieci uwielbiają głaskać zwierzęta, bawić się z nimi, karmić je. Dorośli – oprócz tych przyjemności – często widzą ujemne strony posiadania takich domowników: bałagan, dodatkowe obowiązki, dodatkowe koszty, czasami zniszczenia. Decyzja o zakupie bądź przygarnięciu jakiegoś zwierzątka nie jest łatwa i należy ją dobrze przemyśleć. Jeśli dziecko nie ma w domu takiego pupila, to może warto od czasu do czasu wybrać się do schroniska dla zwierząt z jakimiś darami lub odwiedzić znajomą osobę, która ma zwierzę domowe. Z pewnością maluch będzie zachwycony, mogąc choć popatrzeć na zwierzątko lub pobawić się z nim. Warto porozmawiać o… obcych zwierzętach.  Zwierzęta są miłe i kochane, o ile je znamy. Wobec obcych zwierząt należy zachować wielką ostrożność. Trzeba o tym rozmawiać z przedszkolakami i tłumaczyć im, dlaczego np. nie wolno głaskać nieznajomych psów, dlaczego nie wolno w ogóle do nich podchodzić. W kontaktach z obcymi zwierzętami każdy musi być rozważny.

2. “Jest taki doktor…” – słuchanie wiersza Agnieszki Frączek.                       

 Jest taki doktor, który pamięta,

żeby pogłaskać swego pacjenta,

by go podrapać w łepek kudłaty

i w różnobarwne poklepał łaty.

Jest taki doktor, który rozumie,

że jego pacjent mówić nie umie,

i który całkiem bez słów potrafi

odkryć, co tego pacjenta trapi.

Zręcznie lekarstwa poda papużkom,

wyleczy kotu bolące uszko,

opatrzy chore skrzydło kanarka

i skaleczoną łapę owczarka.

Jest taki doktor… Jak się nazywa?

O, nie, nie zdradzę! Pora zgadywać.

 

Rozmowa kierowana pytaniami : – O jakim doktorze jest mowa w wierszu?

– W jaki sposób weterynarz troszczy się o zwierzęta?

Swobodne wypowiedzi dzieci – dzielenie się wrażeniami i spostrzeżeniami na temat wizyt z psem / kotem / innym zwierzęciem u weterynarza. 

Możecie pobawić sie również w odgadywanie odgłosów zwierząt.

3. Proponuję obejrzeć filmy edukacyjne o weterynarzu.

https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697

3. Może zagramy w memo?

memo-zwierzeta

4. A teraz trochę poćwiczymy sprawność ręki.

ryba-grafomotoryka

5. A może wykonacie maskę kota?

maska-kota

Życzymy miłej zabawy

Pani Ala i Pani Kasia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *