014959
krasnal-2

Tajemnice książek 4

wiewiorka

Tajemnice książek 4

Dzień dobry!

1. ,, Co można kupić w księgarni”
WIERSZ ”KSIĄŻKI” (B. Forma)
Gwar i hałas dziś od rana rzecz się stała niesłychana
Sklep z książkami moi mili puchacz z sową otworzyli.
W książkach mądrość w książkach wiedza
Więc księgarnię czas odwiedzać
Co dzień w każdej wolnej chwili dużo czytać moi mili.
Książki piękne kolorowe, historyczne, przygodowe.
W każdej nowe opowieści wszystkich w głowie nie pomieścisz.
Do nas, do nas zapraszamy moc ciekawych
książek mamy dla tych dużych i tych małych
zbiór powieści doskonałych.

2. Odpowiedzcie na pytania:
– Jak nazywa się sklep w którym sprzedaje się książki?
( Proszę wyjaśnić dzieciom różnicę między księgarnią a biblioteką)
– Dlaczego ludzie czytają książki?
– Jak należy zachowywać się w księgarni?
– Jak się nazywa sprzedawca książek? (księgarz)
– Jak wygląda kupowanie książek, co trzeba zrobić żeby kupić książkę?

KSIĘGARNIA

3. „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.

Przygotujcie kartki w trzech kolorach: czerwonym, niebieskim i żółtym.
Z kolorowych papierów wytnijcie prostokąty- będą to wasze banknoty
(pieniądze).
Prostokąty w kolorze czerwonym – to banknoty o najwyższym nominale, prostokąty w kolorze niebieskim – to banknoty o średnim nominale, a prostokąty w kolorze żółtym – to banknoty o najniższym nominale.

Podnieś banknot, który ma największą wartość. (Dziecko podnosi czerwony prostokąt). Podnieś banknot, który ma najniższą wartość. (Dziecko podnosi żółty prostokąt). Podnieś banknot, który ma wartość większą od banknotu żółtego, ale mniejszą od czerwonego.
(Dziecko podnosi niebieski banknot).

Zamknijcie oczy… Przenosimy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery. Dziecko, które jest klientem, prosi sprzedawcę ( mama) o książkę (lub kilka książek) – może zażyczyć sobie konkretną książkę lub poprosić sprzedawcę o możliwość dokonania samodzielnego wyboru. Sprzedawca podaje cenę (w kolorowych banknotach), pamiętając o wartości banknotów.

4. Ćwiczenia ruchowe.
– „Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Rodzic liczy, ile kroków udało się zrobić, zanim książka spadła.
–„W księgarni” – dziecko leży na boku z podkurczonymi nogami. Na hasło: Książki się otwierają, dziecko przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło: Książki się zamykają dziecko powraca do pozycji wyjściowej. Na hasło: Książki stoją na półce przechodzi do stania na baczność.

Miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *