„ Skąd się biorą jajka?”
1.„Ptaki i ich jaja”
– jakie zwierzęta znoszą jajka?
– czy są to tylko ptaki?
- Z czego składa się jajo? Rozbijamy jajko i oglądamy białko i żółtko.
Możemy wykonać eksperyment – wkładamy jajko do słoika z octem i odstawiamy do następnego dnia. Jajko zrobi się gumowate, bo ocet wchłonie cały wapń zawarty w skorupce. Podświetlamy jajko i możemy dostrzec białko i żółtko.
Rozmawiamy na temat: jakie potrawy możemy zrobić z jaj? ( jajecznica, jajko na twardo, na miękko, jajo sadzone, faszerowane, kogel-mogel itp.). Możemy ugotować jajka i wspólnie je zjeść – smacznego!
- „ Od jajka do kury”- opowiedz co się zdarzyło najpierw, a co potem. Wytnij obrazki i ułóż w odpowiedniej kolejności, przyklej na kartkę. Możesz je pokolorować.
- Zabawa ortofoniczna – Rodzic czyta co robi zwierzę, a dziecko naśladuje wydawane odgłosy.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Owca beczy: be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr ,prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
- „Jak wygląda pisklę?”- zabawa plastyczna, wykonujemy kurczaki techniką stemplowania. Korek maczamy w żółtej farbie plakatowej, stemplujemy dwa kółka jedno nad drugim ;dorysowujemy nogi, dziób, oczy i skrzydełka. Zróbcie kilka kurczaków, możecie domalować trawę i praca gotowa! Policz ile kurczaków namalowałeś? Miłej zabawy!