014959
krasnal-2

Segregacja śmieci 14.04.21

wiewiorka

Segregacja śmieci 14.04.21

  1. „Łąka”- Małgorzata Strzałkowska

 

https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw

 

Posłuchaj wiersza i postarajcie się zilustrować różne uczucia, które będą towarzyszyć bohaterom wiersza np. zdziwienie, zaskoczenie, strach  itd. Przygotujcie się do wyprawy: zmieńcie kapcie na buty, zawiążcie sznurówki (ćwiczymy J) , włóżcie czapki i ruszamy!

 

 

Pytania:

Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę? Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące? Co znalazły na łące? Jak się wtedy poczuły? Jak wy czulibyście się w zaśmieconym miejscu?  Jak myślicie dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące? Czy przypominacie sonie jakie rozwiązanie proponuje autorka wiersza?

 

 

  1. „Głoski w moim imieniu”- policz samodzielnie głoski w imieniu, w imieniu mamy, taty, brata, siostry, kuzyna, kuzynki itp. Napisz pod każdym imieniem cyfrę, która oznacza liczbę głosek.

Gdy policzysz, napisz imiona na kartce, a następnie pod każdym odpowiednią cyfrę.

Porównaj:

Czy są imiona, które mają tyle samo głosek?

Które imię ma największą liczbę głosek?

Które imię ma najmniejszą liczbę głosek?

 

  1. „Segregacja śmieci” – przypomnienie

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

 

 

  1. Praca z KP 4. 2b-wycinanie obrazków, nalepianie pod ilustracjami właściwych pojemników na odpady.

 

Praca z KP 4. 3a- liczenie pojemników, rysowanie po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie ich z właściwymi pojemnikami.

 

 

Miłego dnia! 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *