014959
krasnal-2

Prawa dziecka

wiewiorka

Prawa dziecka

  1. „UNICeF” – zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dzieci z prawami dziecka. Pokazujemy logo UNICEFU. Pytamy dzieci: Co przedstawiono na logotypie? Czy wiecie, do jakiej organizacji należy to logo? Czym zajmuje się UNICEF? Jak można wspierać tę organizację? N. opowiada dzieciom o działalności UNICEF-u. Następnie przechodzimy do rozmowy o prawach i obowiązkach. Pytamy: Co to są prawa? Czym różnią się prawa od obowiązków? Czy dzieci też mają obowiązki i prawa? Jakie:

 – prawo do informacji,

– prawo do wychowania w rodzinie,

– prawo do wyrażania własnych poglądów,

 – prawo do prywatności,

 – prawo do edukacji (nauki),

 – prawo do godziwych warunków socjalnych,

– prawo do odpoczynku (zabawy),

– ochrona przed przemocą,

– ochrona przed konfliktem,

 – ochrona w procesie karnym,

– prawo do znajomości swoich praw i powoływania się na nie

W zależności od poziomu grupy można omówić tylko podstawowe prawa, a inne pominąć. Zastanawiamy się, na czym polega ich przestrzeganie, jak te prawa mogą być łamane. Dzieci szukają konkretnych przykładów.

Plik logo UNICEF

logounicef

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne:

„Szczur” – ćwiczenie zwinności. Jedna osoba wchodzi do środka, trzyma skakankę i kręci nią dookoła własnej osi nisko nad ziemią. Pozostali przeskakują na zmianę na prawej i lewej nodze nad kręcącą się skakanką. Ta osoba, której skakanka dotknie, wchodzi do środka koła i kręci nią w następnej rundzie.

 

„Razem” – podawanie piłki górą. Dzieci siedzą w rozkroku na ławeczce (lub na podłodze) , jedno za drugim. Pierwsze dziecko podaje górą pikę następnemu, a ono przekazuje ją kolejnemu, aż do samego końca i z powrotem. Następnie pierwsze dziecko podaje piłkę bokiem w prawo, drugie – bokiem w lewo itd. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.  (można wykonać to ćwiczenie z rodzeństwem lub rodzicem. Wtedy np. podajemy sobie piłkę górą, następnie wstajemy i podajemy dołem).

 

„Złap mnie, jeśli potrafisz” – ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu. Dzieci stają przy ścianie. Rozdajemy piłki, które dzieci mają odbić od ściany i złapać. Następnie muszą wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na piersiach.

  1. „Prawo do zabawy” – zabawa plastyczna, rysowanie pod stołem, doskonalenie motoryki małej. Przyklejamy pod stolikiem dużą kartkę (na spodzie stołu). Dzieci leżą na dywanie i tworzą rysunki o dowolnej tematyce. 🙂

 

Miłego dnia!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content