014959
krasnal-2

Praca rolnika

wiewiorka

Praca rolnika

  1. Słuchanie wiersza L. Wiszniewskiego „ Wspólna praca”

 

Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej

 

 

Pytanie: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? Wyjaśniamy: pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały? Zachęcamy do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu.

 

 

  1. „Rolnik sam w dolinie”

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

 

 

  1. praca z KP 3. 45a- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, wypowiadania się na określony temat

Kp 3. 45b-  doskonalenie koordyjnacji wzrokowo- ruchowej

Kp 3. 46a i kp 3.46b- rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenia umiejętności pisania po śladzie.

 

  1. „Moje  gospodarstwo”- zabawa konstrukcyjna/ matematyczna 

Z klocków, które masz w domu zbuduj własne gospodarstwo. Niech każde zwierzę ma swoją zagrodę.

Zadanie: poukładaj zwierzęta w zagrodach od najmniejszego do największego

Przelicz ile masz w każdej zagrodzie zwierząt?

Gdzie jest więcej a gdzie mniej?

 

 

  1. Gimnastyka

 

 

 

Miłego dnia!

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *