- Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”
Naplotkowała sosna,
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– przyjedzie pewnie furą…
jeż się najeżył srodze:
– raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
Że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Ze płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:
Jakie zwierzęta zapamiętały?
Jak wygląda wiosna?
Co pojawia się na wiosnę?
- „Ile mam kwiatów?”- zabawa matematyczna.
Do przeliczania można użyć różnych przedmiotów np. klocki. Wkładamy do worka klocki i dziecko wyciąga i przelicza wyciągnięte rzeczy. Jeśli klocki są dajmy na to w 2 kolorach, można z dzieckiem ułożyć rytmy np. żółty, czerwony, żółty, czerwony itd.
3. „Cebulka”- sadzenie cebulki jest bardzo proste: jedna cebulka, doniczka, trochę ziemi, woda i porcja słońca. Obserwacje rosnących cebulek (tj. zdjęcia) można przesyłać na maila przedszkolnego 🙂
Pozdrawiamy!