- Przyleciał motylek na łąkę,
tam spotkał małą biedronkę.
Pomachał jej swymi skrzydłami,
zachwycił pięknymi barwami.
2. „Gąsienica – tajemnica” – słuchanie zmodyfikowanego wiersza D. Gellnerowej.
Jestem sobie gąsienica,
Gąsienica tajemnica.
Nitką się owinę cała,
I w kokonie będę spała.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? – Powiedzcie sami!
Tak! W motyla się zmieniła,
Ta, co się w kokonie kryła.
Teraz fruwa nad łąkami,
Z biedronkami i pszczółkami.
3. Rozmowa nt treści wiersza.
– Co zrobiła gąsienica?
– Gdzie zasnęła?
– Co się stało, gdy otworzyła drzwi kokonu?
– W co zamieniła się gąsienica?
3. “Cykl życia motyla” – historyjka obrazkowa.
Na podstawie wysłuchanego wiersza, ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności.
https://learningapps.org/watch?v=pyre1upt320
4. . “Motyle” – praca z książką.
Poszukajcie w leksykonach lub encyklopediach informacji i różnych rodzajach motyli.
Dziecko próbuje opisać barwy motyli i wskazuje tego, który mu się najbardziej podoba.
5. “Odgłosy łąki” – ćwiczenia wyciszające.
Przedszkolaku, połóż się na dywanie. Zamknij oczy i wsłuchaj się w odgłosy łąki:
6. Rysowane wierszyki
Miłej zabawy
Pani Ala I Pani Kasia