014959
krasnal-2

Nauczanie zdalne: Przygotowanie do świąt.

wiewiorka

Nauczanie zdalne: Przygotowanie do świąt.

1.” Bajeczka Wielkanocna” -Agnieszka Galica

Rodzic Czytamy opowiadanie, podaje dziecku kartkę i ołówek i prosi, aby podczas słuchania utworu dziecko zapamiętało, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź dziecko może zapisać lub narysować ( po przeczytaniu).

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęły wychylać się z pączków.

-Jeszcze chwilę -mruczały wierzbowe kotki-daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

-Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałązce siedziało już całe stadko puszystych, kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka-puk-puk i przygrzewało mocno.

-Stuk-stuk-zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

-Najwyższy czas-powiedziało-to dopiero byłoby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

-Już czas, Wielkanoc za pasem-odpowiedziało Słońce-a co to by były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś

-Kogo? Kogo?-dopytywały się zajączek kicając po łące

.-Kogo? Kogo?-popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

-Kogo?-Kogo?-szumiały rozbudzone wierzbowe kotki.

 

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

-Wstawaj śpioszku-mówiło-baś, baś, już czas baś, baś. A to “coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe kotki pierwsze zobaczyły, że to ” coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

-Co to?

-Co to?-zapytał zajączek

.-Dlaczego tak dzwoni?-piszczał kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

-To już święta, święta, święta-szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami , nucąc taką piosenkę:

 

W Wielkanocny poranek

dzwoni dzwonkiem baranek,

a kurczątko z zającem

podskakują na łące.

Wielkanocne kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach.

 Kiedy będzie Wielkanoc

 wierzbę pytają.

 

Pytanie do tekstu:  Kogo najpierw obudziło Słońce?, Kto był drugi? Kto trzeci? Dlaczego Słońce budził bazie, kurczaczka, zajączka i baranka? Jakie święta się zbliżają do nas wielkimi krokami? Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

 

 

  1. „Symbole Wielkiej Nocy”- zabawa językowa.

Zapisujemy dzieciom następujące wyrazy: piłka, igła, stół, aparat, noga, koło, ananas. Zadaniem dzieci jest  przeczytanie wyrazów, złożenie/ wycięcie z pierwszych liter wyrazów hasła (tj. pisanka)

 

  1. „Moja pisanka”

Przykłady pisanek:

Jak narysować pisankę?

https://www.youtube.com/watch?v=8DJQcLG20BQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=KhHkq52nraU

 

 

Spróbuj narysować i ozdobić własną pisankę 🙂 Możesz pisakami/ kredkami/ papierem kolorowym, bibułą itd.  Niech będzie kolorowa i wesoła! 🙂

 

 

  1. Praca z KP 3. 40a- dorysowywanie brakujących części palmy i pisanki

KP 3. 40b- przeliczanie sylab w zdaniach, zapisywanie ich liczby, przeliczanie bazi, rysowanie „po tyle samo”.

 

  1. „Siejemy rzeżuchę”

https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

 

Obejrzyj z rodzicami filmik, postaraj się samodzielnie zapisać co potrzebujesz : woda, waciki itd.

 

  1. „Jajko” – masażyk

 

Wykonaj masażyk mamie, tacie, rodzeństwu 🙂

 

Miłego Dnia !

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content