014959
krasnal-2

Muzyka relaksacyjna

wiewiorka

Muzyka relaksacyjna

  1. „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo–skutkowego. włączamy fragmenty różnej muzyki (z własnych zasobów), a dzieci decydują, do czego mogłaby być dobra (np. muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll)

Przykłady:

Muzyka relaksacyjna:

https://www.youtube.com/watch?v=kgqw-4mH7Kw

 

Muzyka elektroniczna:

https://www.youtube.com/watch?v=MtwIBY5-fbE

 

Rock&roll:

https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8

 

 

Nie trzeba puszczać całej, wystarczy kawałek, żeby móc odróżnić różne gatunki muzyczne 🙂

 

A jaki znacie inny przykład muzyki? Jakiej lubicie słuchać?

 

 

  • „Muzyka łagodzi obyczaje” – rozmowa z dziećmi. Pytamy: Co oznacza to powiedzenie? Prosimy o podanie przykładów sytuacji.

 

  1. Wprowadzenie litery H, h:   zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy, np. zadajemy pytanie: Gdy słuchacie muzyki relaksacyjnej, zamykacie oczy i gdzie się przenosicie?

Rodzic: Mówimy, że  przenosimy się na egzotyczną wyspę, leżmy w hamaku i słuchamy muzyki. Potem pytamy: Co to jest hamak?

 

Plik z obrazkiem

hamak

 

Praca z KP4.17a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej

Praca z W.10 – pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej litery i jej elementów, wodzenie palcem po małej i wielkiej literze, ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem. Plik:

litera h

Zabawa z W.20a – rozpoznanie nowej litery wśród innych liter.

Praca z KP4.17b – doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo–ruchowej, ćwiczenia w czytaniu

 

  1. Gimnastyka:

„Głowa, ramiona…”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

„Ręce do góry…”

Na początek przypomnij sobie, która to PRAWA ręka, a która LEWA. Tak samo z nogą. Miłej zabawy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

 

 

 

Miłego dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *