- „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo–skutkowego. włączamy fragmenty różnej muzyki (z własnych zasobów), a dzieci decydują, do czego mogłaby być dobra (np. muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll)
Przykłady:
Muzyka relaksacyjna:
https://www.youtube.com/watch?v=kgqw-4mH7Kw
Muzyka elektroniczna:
https://www.youtube.com/watch?v=MtwIBY5-fbE
Rock&roll:
https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8
Nie trzeba puszczać całej, wystarczy kawałek, żeby móc odróżnić różne gatunki muzyczne 🙂
A jaki znacie inny przykład muzyki? Jakiej lubicie słuchać?
- „Muzyka łagodzi obyczaje” – rozmowa z dziećmi. Pytamy: Co oznacza to powiedzenie? Prosimy o podanie przykładów sytuacji.
- Wprowadzenie litery H, h: zaaranżowanie sytuacji, w której pojawi się wyraz podstawowy, np. zadajemy pytanie: Gdy słuchacie muzyki relaksacyjnej, zamykacie oczy i gdzie się przenosicie?
Rodzic: Mówimy, że przenosimy się na egzotyczną wyspę, leżmy w hamaku i słuchamy muzyki. Potem pytamy: Co to jest hamak?
Plik z obrazkiem
Praca z KP4.17a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej
Praca z W.10 – pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej litery i jej elementów, wodzenie palcem po małej i wielkiej literze, ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem. Plik:
Zabawa z W.20a – rozpoznanie nowej litery wśród innych liter.
Praca z KP4.17b – doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo–ruchowej, ćwiczenia w czytaniu
- Gimnastyka:
„Głowa, ramiona…”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
„Ręce do góry…”
Na początek przypomnij sobie, która to PRAWA ręka, a która LEWA. Tak samo z nogą. Miłej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
Miłego dnia!