- słuchanie wiersza D. Gellner „Kolorowy pociąg”
Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym- słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym- kilka maków, w białym-
Puszysty obłok, w zielonym- wilgotne listki.
A w ostatnim- największym-
Bukiet spełnionych marzeń.
Rozmowa kierowana- odpowiadanie na pytania całym zdaniem
• O czy jest wiersz?
• Jaki jest w wierszu pociąg?
• Co było w ostatnim wagonie?
- Praca z KP4.40 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, stymulowanie kreatywności.
- Kilka ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
- Praca plastyczna- poproś mamę/ tatę/ rodzeństwo, by jeszcze raz przeczytali Ci wiersz. Następnie narysuj pociąg i wagony, a także to, co znajdowało się w poszczególnych wagonach.
Miłego dnia!