014959
krasnal-2

Mój tata

wiewiorka

Mój tata

Mój tata

1.„ Wesoły tata” – praca z wierszem Piotra Pollaka. Rodzic czyta dziecku wiersz:

Mój tata jest niepoważny,

ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

– Wciąż rosnę!

On mówi:

– Skąd, ty malejesz!

 

Nie lubisz kaszy na mleku,

zostawiasz ser i warzywa,

więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

tylko wciąż ciebie ubywa!

 

Staniesz się taki malutki,

że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium

i drzemać w mojej kieszeni.

 

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

tylko z chomikiem lub myszką.

Ja na to:

– Dobrze tato,

jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną

chrup marchew i sałatę,

bo jak się zmienię w zająca,

chcę mieć zająca tatę.                                     

 

 

Po przeczytaniu wiersza  zadajemy dzieciom pytania: O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

  1. „Mój tata…” – technika niedokończonych zdań. Dziecko kończy zdania dotyczące taty, np.: Mój tata jest…, Mój tata lubi…, Mój tata nie lubi…, Ulubionym kolorem mojego taty jest…, Z tatą lubię najbardziej…, Mój tata jest najlepszy, ponieważ…
  2. „Tata w pracy” – rysowanie przez dzieci własnego taty przy pracy. Rozmowa na temat wykonywanego zawodu.
  3. Karty pracy 4, Plac zabaw, Pięciolatek str.23 a,b – doskonalenie umiejętności opisu i zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi.
  4. Gimnastyka z mamą i tatą

 Propozycja ćwiczeń gimnastycznych, które można zrealizować w domu z dziećmi.

  1. Wyścig żółwi- ćwiczenie na czworakach
    Będziemy potrzebowali woreczków z grochem. Bardzo łatwo je uszyć lub można wsypać groch lub kaszę do woreczka na mrożonki.
    Uczestnicy (dziecko i rodzice) ustawiają się na linii startu. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Następnym razem staramy się poprawiać swój rekord i próbować dojść dalej.
  2. Przeprawa przez rzekę- ćwiczenie skoczne
    Wyobraźmy sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musimy przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. (wszystko po czym skakać można;) ) Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny etap do przejścia w grze.
  3. Butelkowy slalom
    Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.
  4. Tor przeszkód
    Do jego wykonania wykorzystajcie to, co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!
  5. Mały ninja
    Na czas tego ćwiczenia zamieniamy się w ninja;) Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.
  6. Rzucamy do celu- ćwiczenie rzutne
    Na podłodze stawiamy miskę lub wiaderko. Zadanie polega na celnym wrzuceniu do niego piłki lub zmiętych w kulki gazet. Wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

Można również wykorzystać do tego grę zręcznościową, którą skonstruujecie w domu. Potrzebne będą: papierowe talerzyki, farby, rolka po papierowych ręcznikach.

Kilka papierowych talerzyków malujemy farbami na różne kolory. Wycinamy środek tworząc z nich obręcze. Na środku pokoju ustawiamy rolkę po papierowych ręcznikach. Aby rolka się nie przewróciła proponuję do środka włożyć kamienie lub inne ciężkie rzeczy, które macie w domu. Po przygotowaniu staramy się rzucić obręczą do rolki.

  1. Na koniec staramy się wrzucić obręcze na rolkę… stopą! Chwytamy palcami stóp pojedynczo obręcz i umieszczamy na rolce. Jest to doskonałe ćwiczenie przeciwko płaskostopiu.

 

                                                            Miłego dnia i udanej zabawy!! 🙂

                                                                                                                                                

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *