- „Lody” – dyskusja na temat powstawania lodów i ich właściwości. Pytamy dzieci: Z czego robi się lody? Dlaczego lody są zimne? Gdzie trzyma się lody? Dlaczego lody rozpuszczają się na słońcu. Czy lody muszą być zimne? Czy ktoś jadł kiedyś ciepłe lody?
- „Bananowe lody” – przygotowanie lodów. Przygotowanie lodów z bananów. Kroimy owoce na pół, nabijamy na patyczki do lodów, maczamy w jogurcie greckim i w różnych posypkach. Na koniec wkładamy do zamrażalnika.
- Praca z KP4.35 – doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia.
- „Papierowe lody” – zabawa plastyczna. Dzieci wycinają z papieru dwa wafelki do lodów. Rysują na nich krateczki. Odrysowują lewą i prawą dłoń na papierze, a następnie je wycinają. Wycięte z papieru dłonie przyklejają na wafelki – będą to gałki lodów. Dzieci ozdabiają gałki w dowolny sposób.
5. Przypomnienie piosenki: