014959
krasnal-2

Letnie opowieści – na zamku.

wiewiorka

Letnie opowieści – na zamku.

Dzień dobry!

1. Letnie opowieści – na zamku – rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania.

Letnie opowieści – na zamku  Małgorzata Szczęsna
Mój brat Mateusz lubi zwiedzać zamki, więc jedziemy do Malborka. Tam jest największy.
– Ada, czy ty wiesz, co to jest zamek? – pyta mnie brat, a ja przecząco kiwam głową.
– To taka dawna budowla obronna. Mieszkał w niej król lub książę ze swoją rodziną, służbą, rycerzami.
– Po co im były takie wysokie mury, fosa, most zwodzony? – pytam, gdy zbliżamy się do zamku.
– Wtedy czasy były trudne. Wciąż ktoś na kogoś napadał. Im wyższe mury, tym było bezpieczniej –tłumaczy mi Karinka.
Gdy wchodzimy do środka, widzę postać w wielkim białym płaszczu z krzyżem.
– A to kto? – pytam.
–To Krzyżak. Ten zamek zbudowali Krzyżacy, nasi wrogowie. Bardzo wiele lat gnębili nasz naród. Wreszcie nasz król Jagiełło wygrał ważną bitwę pod Grunwaldem i skończyła się potęga Krzyżaków – wyjaśnił mi tata.
– Może pobawimy się w tę bitwę? Ty z Karinką będziecie polskimi rycerzami, a ja Krzyżakiem – mówi Mateusz i podaje nam patyki. Z takim zapałem rusza na nas, że Karinka przewraca się na trawę, a ja krzyczę:
– Boli mnie palec! Skaleczyłeś mnie patykiem! – płaczę, patrząc na palec.
Mama przemywa ranę wodą, owija plastrem.
– Teraz jest u nas pokój, nie ma bitew. Proponuję więc pokojowe konkurencje. Zobaczymy, jak poradzicie sobie z celowaniem patykiem w pień drzewa i z wyścigami do bramy zamku i z powrotem – zaśmiał się tata.

Zamek w Malborku

Zadajemy dziecku pytania: Dokąd pojechała Ada z rodziną? Co to jest zamek?  Kto mieszkał w zamku? Jaką zabawę zaproponował Mateusz i jak ona się skończyła? Co zaproponował tata?

2. „Przygotowanie do wakacji!” – rozmowa na temat przygotowań do wakacji na podstawie doświadczeń dzieci i KP 52.

Karta pracy 52

3. „Ile kroków jest do…”. doskonalenie umiejętności przeliczania. Rodzic wydaje polecenia Ile kroków jest do … np. szafy, stołu, drzwi itd., dziecko mierzy odległość krokami, licząc je. Dziecko podaje wyliczoną liczbę kroków.

4. „Wycinanki” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Dziecko wycinana różnorodne formy.

Miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *