014959
krasnal-2

Lato na łące

wiewiorka

Lato na łące

  1. „Rysujemy łąkę” – zajęcia plastyczne.  Rozdajemy dzieciom kartki i pastele i prosi, by narysowały łąkę. Gdy skończą pytamy: Jak wygląda wasza łąka? Czy rosną na niej kwiaty? Jakie? Czy są tam jakieś owady? Jakie? Co znajduje się na prawdziwej łące? Pokazujemy dzieciom zdjęcia kwiatów (mogą to być: nagietek, bratek, stokrotka, mak) i prosi o podanie ich nazw. Dzieci dzielą nazwy kwiatów na sylaby. Układają zdjęcia kwiatów w kolumnach zgodnie z liczbą sylab, głosek i liter w ich nazwie.

 

Plik:

kwiatyłąka

 

  1. Praca z KP4.34a – przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych.
  2. „Zwierzęta i owady na łące” – zajęcia dydaktyczne. N. pyta dzieci: Co oprócz kwiatów znajduje się na łące. Jakie zwierzęta i owady można tam spotkać? Dzieci wymieniają nazwy (pszczoła, motyl, ślimak, mrówka, kret, bocian, biedronka, konik polny itp.). Pokazujemy odpowiednie zdjęcia. Na koniec dzieci dopasowują zdjęcia do napisów do czytania globalnego.

 

 

Plik:

zwierzęta

 

Miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content