014959
krasnal-2

Jesteśmy dziećmi

wiewiorka

Jesteśmy dziećmi

Jesteśmy dziećmi

 

  1. Wysłuchaj piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”- spróbuj się jej nauczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 

 

  1. Karty pracy 4, Plac zabaw, Pięciolatek str.26 b – wykonanie kart pracy na temat samego siebie, dzielenie się z innymi informacjami o sobie. Dzieci  opowiadają o sobie na podstawie rysunków i informacji, które w niej zawarły.

 

  1. „Mój portret”- rysujemy kredkami lub malujemy farbami własny portret. Przed przystąpieniem do pracy patrzymy na siebie w lustrze, zwracamy uwagę na szczegóły( jaki mamy kolor włosów, oczu itp.)

 

  1. Propozycje zabaw i ćwiczeń ruchowych.

Jak rusza się….?            
Niech dziecko pokazuje, jak poruszają się różne zwierzęta: kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp. Zabawa może mieć postać kalamburów: każde z was losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i musi bez użycia słów pokazać, o jakie zwierzę chodzi.

 Sznurek parzy, sznurek to ścieżka
Połóż na podłodze sznurek. Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem:

  • chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,
  • przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,
  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.


 Zabawy z piłkami
Jest ich mnóstwo. Oto kilka z nich:

  • Trafianie piłką do pojemnika na pranie, do wiaderka po farbie itp. Rzucajcie prawą, lewą i obiema rękami. Można zliczać punkty.
  • Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem. Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru.
  • Rzucajcie z dzieckiem do siebie piłkę, jednocześnie podając na głos kolor. Piłkę trzeba załapać, chyba że rzucający wypowie wybrany wcześniej kolor, np. czerwony. Wtedy nie wolno złapać piłki!

 

 Przeprawa przez rzekę

Ustaw na podłodze przedmioty, po których można chodzić: złożony koc, poduszki, stołeczek, fragmenty piankowej maty itp. Przedmioty powinny tworzyć ścieżkę. Zadanie: przejdźcie po kamieniach (przedmiotach) wystających z wody (podłoga) bez „zamoczenia” nóg.

Idziemy w tany
Przygotuj różny rodzaj muzyki – wolną, szybką, spokojną i bardzo dynamiczną, rockową, dance, klasyczną i jaką tylko zechcesz. Poproś dziecko, aby każdy fragment zilustrowało ruchem. Chwal taniec, ile masz sił!

 Slalom na różne sposoby
Ustaw slalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowe kubeczki albo butelki (mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru). Poproś dziecko, aby pokonywało slalomem przeszkody w różny sposób: na czworaka, na czworaka tyłem, na jednej nodze, tyłem na stojąco, idąc w kucki, skacząc jak zając itd. Starsze dziecko może spróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami.

 

                                                                     Miłego Dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content