014959
krasnal-2

Jesteśmy autorami

wiewiorka

Jesteśmy autorami

Jesteśmy autorami.

  1. „Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj. Układamy na podłodze stos książek (różne rodzaje i tematyka, np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza). Razem z dzieckiem przeglądamy kolejno książki, opisujemy, jak każda wygląda : Co ma na okładce? Jaki ma tytuł?  Co zawiera w środku? O czym jest? Następnie wyjaśniamy, że książki mogą się różnić wyglądem, tematem, rodzajem, budową, sposobem zapisu czy przeznaczeniem.

 

  1. „Części książki” – wprowadzenie słownictwa do czytania globalnego dotyczącego budowy książek. Prezentujemy wyrazy do czytania globalnego. Dzieci odczytują pierwszą literę, następnie Rodzic czyta cały wyraz, a dzieci go powtarzają: autor, okładka, grzbiet, ilustracja, tytuł, numer strony, spis treści. Jeśli w grupie znajdują się dzieci czytające, to one odczytują całe wyrazy.

 Plik z wyrazami:  

autor

 

  1. „Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, doskonalenie logicznego myślenia. Rodzic czyta zdania na temat budowy książek, a dzieci wstają gdy zdanie jest prawdziwe, siedzą gdy zdanie jest fałszywe. Przykładowe zdania:

 

 – Okładka to zewnętrzna część książki.

. – Autor to osoba, która napisała książkę.

. – Każda książka ma 5 stron.

 – Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora.

 – Ilustracja to rysunek w książce.

 – Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.

. – Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.

 – Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach.

 – Okładka jest w środku książki.

 

  1. „Moja książka”- dziecko tworzy okładkę do swojej książki. Opowiedz o czym jest twoja książka?

Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy cz.4, str.7b

 

  1. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Głowa, ramiona….”

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

 

 

  1. Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem i powiedz z jakiej to bajki?

Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.6a, 6b

 

                                                                   Miłego dnia!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *