Instrumenty dawniej i dziś
- „Instrumenty” – mapa skojarzeń. Dzieci wyjaśniają, co to są instrumenty, i wymieniają wszystkie, które znają. Czy znasz te dźwięki?
2.„Dawne instrumenty” – jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny. Prezentacja zdjęć kilku dawnych instrumentów.
- „Pradawny rytm” – praca z KP4.14a, ćw. 1, odczytywanie i kontynuowanie rytmów. • KP4.14a
- „Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Zadaniem dziecka jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu z pokoju, kuchni, który wydaje interesujący dźwięk. Następnie dziecko prezentuje brzmienie swojego „instrumentu”.
- „Jakie znasz instrumenty?” – prezentacja instrumentów.
Możesz obejrzeć filmik:
– Wizyta w szkole muzycznej – poznajemy instrumenty
https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
– Instrumenty odgłosy i nazwy
https://www.youtube.com/watch?v=g6oQHc6zPcY
– Prezentujemy plansze z instrumentami, a dzieci próbują podać ich nazwy .
- „Z jakiej rodziny?” – wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z książką: Plac Zabaw, Karty Pracy 4, str.14a, ćw.2. i str.14b
- Zadanie dla chętnych
„Mój pradawny instrument” – zajęcia techniczno-plastyczne z wykorzystaniem papierowych talerzy i makaronu. Rodzic wycina środek papierowego talerzyka tak, by została jedynie obręcz. Zadaniem dziecka jest oklejenie kolorowym papierem obręczy a następnie przywiązanie makaronu (rurki) do żyłek / sznurków do obręczy. W ten sposób powstanie jedna z afrykańskich ozdób, a jednocześnie instrument. Gdy dziecko poruszają instrumentem, rurki makaronu uderzają jedna o drugą i grzechoczą. • makaron rurki, papierowe talerze, żyłki / sznurki, kolorowy papier, klej.
Miłego dnia!:-)