014959
krasnal-2

Instrumenty dawniej i dziś

wiewiorka

Instrumenty dawniej i dziś

Instrumenty dawniej i dziś

  1. „Instrumenty” – mapa skojarzeń. Dzieci wyjaśniają, co to są instrumenty, i wymieniają wszystkie, które znają. Czy znasz te dźwięki?

2.„Dawne instrumenty” – jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny. Prezentacja zdjęć kilku dawnych instrumentów.

dawne instrumenty

  1. „Pradawny rytm” – praca z KP4.14a, ćw. 1, odczytywanie i kontynuowanie rytmów. • KP4.14a
  2. „Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Zadaniem dziecka jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu z pokoju, kuchni, który wydaje interesujący dźwięk. Następnie dziecko prezentuje brzmienie swojego „instrumentu”.
  3.  „Jakie znasz instrumenty?” – prezentacja instrumentów.

 Możesz obejrzeć filmik:

– Wizyta w szkole muzycznej – poznajemy instrumenty

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

– Instrumenty odgłosy i nazwy

https://www.youtube.com/watch?v=g6oQHc6zPcY

– Prezentujemy plansze z instrumentami, a dzieci próbują podać ich nazwy .

instrumenty

 

  1. „Z jakiej rodziny?” – wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z książką: Plac Zabaw, Karty Pracy 4, str.14a, ćw.2. i str.14b

                                                                                

  1. Zadanie dla chętnych

  „Mój pradawny instrument” – zajęcia techniczno-plastyczne z wykorzystaniem papierowych talerzy i makaronu. Rodzic wycina środek papierowego talerzyka tak, by została jedynie obręcz. Zadaniem dziecka jest oklejenie kolorowym papierem obręczy a następnie przywiązanie makaronu (rurki) do żyłek / sznurków  do obręczy. W ten sposób powstanie jedna z afrykańskich ozdób, a jednocześnie instrument. Gdy dziecko poruszają instrumentem, rurki makaronu uderzają jedna o drugą i grzechoczą. • makaron rurki, papierowe talerze, żyłki / sznurki, kolorowy papier, klej.

                                                               Miłego dnia!:-)

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content