014959
krasnal-2

Gdzie słychać muzykę?

wiewiorka

Gdzie słychać muzykę?

  1. „Gdzie można usłyszeć muzykę?” – mapa myśli. Dzieci podają swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). W razie potrzeby zadajemy dodatkowe pytania, np.
  • Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia)
  • Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera)
  • Podsuwamy również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, internet, koncerty plenerowe itd.

 

Jak wygląda koncert w filharmonii?

 

 

  1. Blok zajęć o emocjach – trema. „Jakie to uczucie?” – zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

 Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem,

 choć wiesz, że czeka cię miłe przyjęcie.

Gdy ktoś na ciebie patrzy, gdy oglądać cię chce,

to nieprzyjemne uczucie właśnie ogarnia cię. (trema)

 

  1. „Trema” – dyskusja. Rozmawiamy z dziećmi, zadajemy im pytania:
  • Co to jest trema? Jakie to uczucie? Kiedy można odczuwać tremę?
  • Co się z nami dzieje gdy czujemy tremę?
  • Czy wy kiedyś odczuwaliście tremę?
  • W jakiej to było sytuacji?
  • Czy było to przyjemne uczucie?
  • Czy tremę można przezwyciężyć?
  • Kiedy to uczucie mija?

 

  1. Instrumenty:

https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

  1. Mój instrument- zrób swoją grzechotkę . Potrzebne rzeczy np. butelka z zakrętką, ziarna grochu, ryżu lub inne. Możesz własną grzechotkę dowolnie ozdobić.
  2. Zadanie dla chętnych „Nutka”. Wytnij nutkę, następnie ją ozdób. Plik do pobrania.

nutka

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *